הודו מס '1 (ניו דלהי, אמריצר)

חבר תיאר את הודו כיבשת שמתחווה למדינה. שני מטיילים שפגשתי בוינה אמרו שבקושי גירדו את פני השטח אחרי חודש. אני כאן כבר שבועיים; הייתי צריך חצי חיים כדי לכתוב על המקום הזה במדויק. הודו היא כור היתוך בעל פרופורציות אפיות, המורכבת מכמה מדינות עם תרבויות משלהן, תת-תרבויות, דתות ופוליטיקה. את השבועיים האחרונים ביליתי באזור הצפון-מערבי של הודו, שהתחלתי בניו דלהי.

ניו דלהי מצופה באובך דק (לעיתים בתוך הבית), תערובת בין ערפל לזיהום, אך בעיקר האחרונה. זיהום האוויר גרוע יותר מכל מקום בעולם כרגע. מישהו אמר לי שיום בניו דלהי שווה ערך לעישון 40 סיגריות, אבל לא בדקתי את זה. עצרתי את נשימתי כשיצאתי החוצה ונשמתי במודע דרך צעיף הכותנה שלי. כשניסיתי לחבר תוכנית. לא היה לי שום מושג מה לעשות במדינה הזו מלבד קומץ המלצות שנאספו במסעותיי. פשוט ידעתי שאני הולך להיות כאן חודש. תיארתי קשר עם Wi-Fi של שדה תעופה והזמנתי AirBnb בביתו של מישהו בדרום דלהי.

יאם

מצאתי את דרכי במינימום קושי בשימוש במערכת המטרו המודרנית של דלהי. קיבלתי את פני על ידי המארח שלי עם הגעתי, בחור הודי מצחיק בשם וורן בגובה גובהי עם ראש מגולח וצל חמש. הוא דיבר אנגלית שוטפת במבטא כמעט בלתי נראה. וורן גר עם דודתו אמה וחברתו הסיבירית, שהכינו לנו תה ואוכל כאשר התוודענו.

וורן גדל על מייקל ג'קסון ושר R&B חלק. הכישרון הקולי שלו איפשר לו לטייל ברחבי העולם, שם ערים שאין להן גישה לזמרים מערביים משלמות לו להופעה. התפיסה היחידה היא שהם חושבים שהוא שחור. וורן הוא כותב שירים ומלודיסט מוכשר באמת וסיפר לי סיפורים של כל האמנים המערביים שכתב עבורם כמתמחה במשך ארבע שנים במוזיקה אוניברסאלית. וורן מנוצל בסצנת המוזיקה המחתרתית ההודית, ומעניק זיכוי לקבוצת החברים שלו על היכרות של היפ הופ (בוליופ) וגרפיטי לניו דלהי. כתוצאה מכך הוא נכנס לכל מועדון בחינם. הוא שיתף את נקודת המבט שלו על תעשיית המוזיקה הבינלאומית בנוסף לשאיפותיו וכיצד הוא מתכנן להשיג אותן.

הנסיעה הראשונה שלי בטוק טוק.

לאחר ארוחה מהירה ליווה אותי וורן לשוק האפור, מרכז האלקטרוניקה השני בגודלו באסיה. קפצנו על טוק טוק, קטנוע עם שלושה גלגלים תחת כיפת השמיים שהפך במהרה לאמצעי התחבורה העיקרי שלי בהודו וניווטנו ברחובות. שני מיילים תמורת 50 סנט. השוק עצמו היה מלא באנשים שמתרוצצים עם סחורות שונות. שורה של חדרי תצוגה כללו את הקומה הראשונה של הקניון החיצוני, שם התיישבו לאחרונה מחשבים ניידים על דלפקים ונמכרו במחיר כמעט מלא. לאף אחד לא היו מחשבי Chromebook, ולכן רכשתי מחשב נייד חלונות זול בסביבות 250 $. נאלצנו לעלות לקומה השנייה של הקניון לאחר הרכישה שלי כדי שבחור יוכל להדביק מקל USB למחשב ולהתקין גרסה פיראטית של חלונות 10. לבסוף מצויד במחשב פונקציונלי, ביליתי את הערב ואת כל זה למחרת כשהוא מדביק את הכתיבה והתכנון של החודש, כשאמה הביאה לי כוס אחרי כוס תה צ'אי טעים ופלטות אוכל מדי כמה שעות כדי להמשיך.

אפור שוק // ניתוח מערכות הפעלה

הייתה לי מטרה אחת ומטרה אחת בלבד ליומי האחרון (בתקווה) בניו דלהי: לקנות כרטיס רכבת. אתרי ממשלת הודו הם סיוט בממשק המשתמש, כך שכמעט בלתי אפשרי היה להזמין באינטרנט. לא נותרה לי ברירה אלא לצאת חמישה מיילים לתחנת הרכבת המרכזית של דלהי. המילה "כאוטית" עששת שלילית מדי של קונוטציה, אז בואו נגיד שתחנת הרכבת גם לא הייתה הכי ידידותית למשתמש. עובדים ישבו ליד דלפקים מאחורי זכוכית עבה בקירות שמאל וימין של התחנה, כאשר תורים ארוכים תואמים לרכבות שונות בפלטפורמות שונות אשר דרשו להמתין בתור ראשוני כדי להבין לאיזה תור אתה אמור לתור. הייתי צריך לעלות במדרגות, מעל הרציף, למטה, ולבסוף למעלה לאגף המערבי של התחנה כדי למצוא את משרד הכרטיסים הזר לתיירים ... רק כדי לגלות שהדרכון שלי היה הכרחי בכדי לרכוש כרטיס. אני אידיוט.

המעבדה

הייתי כבר במרכז דלהי, אז הלכתי לכיוון סנטרל פארק וחקרתי רחובות שונים לאורך הדרך, שם ראיתי להקה של נצים ענקיים מסתובבים באטליז ובדקתי את הקניון הלאומי לפני שתפסתי טוק-טוק חזרה למקום של וורן , אוסף את הדרכון שלי ומיד חזרתי לתחנת הרכבת והפעם בהצלחה אבטחת כרטיס. תפסתי את המטרו בחזרה ואמרתי את הפרידות שלי לפני שתפסתי עוד טוק-טוק לתחנת רכבת אחרת.

התרגשתי לנסוע באחת הרכבות המפורסמות של הודו אחרי שצפיתי בדרג'יילינג לימיט בטיסה. עליתי על הרכבת שלי וטיפסתי אל תא המטען העליון של תא הנוסעים, שם קיבלו לי סדינים, שמיכה וכרית סופר נוחה. ישנתי במשך רוב הרכיבה של 14 שעות, כשהייתי מתעוררת כשהרכבת התקרבה לבירת הסיקה אמיסטר, פונג'אב.

שמחתי לראות קבוצה גדולה של מטיילים בהוסטל שלי לאחר שהייתי פחות או יותר לבד בשבוע האחרון. התיישבתי לארוחת בוקר דלילה, היכרות עם שאר האורחים. עצרת פוליטית המריאה מול ההוסטל. הרחובות היו מלאים בגברים ונשים שהקשיבו בקשב רב לפוליטיקאי / קריקט לשעבר. העצרת יצאה לרחובות לאחר מכן ודפקה על דלתות לתופף תמיכה. כמה מאנשי הצוות ניסו להביא מטיילים לבנים מההוסטל שלי לעמוד בחזית הקהל. הקלוריזם בהודו הוא בא לידי ביטוי בדרכים מוזרות.

ההוסטל ערך סיורים מאורגנים היטב לכל האתרים המרכזיים בעיר. באותו לילה ביקרתי במקדש הזהב, מכה הסיקים ולמדתי על ההיסטוריה והפילוסופיה שלהם. זו דת צעירה יחסית (בת כ -500 שנה) שנוצרה בחלקה במאמץ למרוד במערכת הקסטות של הודו על ידי טענה כי כל בני האדם נוצרים שווים. המקדש מכוסה כולו בזהב ומוקף באגם מלאכותי המשקף בצורה מבריקה אור מהבניינים המקיפים אותו. קיבלנו סיור במטבחים המאסיביים של המקדש, המגישים 100,000 ארוחות ביום ללא עלות, ואכלנו ארוחה מטפחת על הרצפה לצד 300 בני אדם רעבים אחרים. הלילה הסתיים בטקס סגירה, בו המתנדבים שכבו את הגורו שלהם, טקסט קדוש, לישון על ידי איסוףו במרכבה מוזהבת והכתרתו ממש במיטה עד למחרת בבוקר.

מקדש הזהב // עגלה לגורו

הימים היו כל כך מלאי פעולה עד שהפרטים הפכו מעט מטושטשים. היה סיור אוכל בשלב מסוים, בו התוודעתי למטבח המקומי. שומני, שומני, טעים; יכולתי לחוש את הנקבוביות שלי נסתמות עם התקדמות היום.

ואז היה טקס סגירת הגבול בין פקיסטן להודו, אותו ראיתי סרטון לפני כמה שנים. הנה הקליפ אם אתם מעוניינים! הסגירה הייתה חי פנומנלי. האווירה, חשמלית. הצד שלנו של הגבול השתגע, כשאיש ההייפ בגזרת אימונית לבנה הוליך את הקהל. השומרים לבשו כיסוי ראש אקסצנטרי, התנוססו בעמדות מאצ'ואיות שונות, מנסים להערים על עמיתיהם הפקיסטניים, בתצוגה בו זמנית של יריבות וחברי אחווה.

עצרנו ליד מקדש שזכה לבדיחה בכינוי בדינלנד ההינדית, שם הקבוצה שלנו הונחה במבוך של אולמות מטויחים ומראות ששוכנו בהם פסלים, ציורים, פוסטרים ועוד עבודות אחרות לאלים שונים מהפנתיאון ההינדי. זחלנו דרך מערות מדומות והלכנו יחפים דרך מעברים עם מים בגודל של 2 סנטימטרים המכסים את הרצפה.

יומי האחרון ביליתי בכפר מקומי בו משפחתנו המארחת הלבישה את כל הקבוצה בבגדי סיקים מסורתיים. עזרנו למשפחה לחלוב פרות, לגלגל צ'אפטי ולהקים מקומות ישיבה על מנת לארח 80 סטודנטים המבקרים מבית הספר לתואר שני במדיניות ציבורית של הרווארד. לאחר שהקבוצה הגדולה יצאה, חגגנו בטיפוס על הטרקטורים שלהם ונסיעות ברחבי העיר, עצר זמן קצר בבית של השכן כדי לשחק משחק ילדות שהיה שילוב בין תג, רובר אדום והיאבקות בעפר.

Joyriding // התחלפות בעפר

קמתי בארבע לפנות בוקר למחרת לתפוס טיסה, נהג הטוק-טוק של ההוסטל עמד בתשומת לב כשנכנסתי ללובי מהחדר שלי. הוא העביר אותי מייד לשדה התעופה בו הועברתי מייד ליעדי הבא: ג'ודפור, העיר הכחולה.