הנוף של אי מלזי שהפך את מטרופולין

יופיו של אי טרופי שהוא חצי עיר, חצי שממה; הרים יפים, יערות גשם, אוקיינוסים, עיר מתורבתת וכל מה שאפשר לחשוב עליהם.

הצעד הראשון שיצאתי משדה התעופה התקבל בברכה על ידי גבעה ענקית, שהיא מבחינה טכנית היא הר שכן היא גוברת על הכלל האמריקני בגיאולוגיה של מטר וחצי מטר. עשיתי הרפתקאות ממנהגי יואן, משדות תירס ועץ ושטח שטוח, להרים וים כחול.

משמאל: הגבעה שפונה מערבית לדירות בהן שהיתי. מימין: החלק הצפוני של האי בג'ורג'טאון

ביקרתי בג'ורג'טאון במספר הזדמנויות, במיוחד כדי להציץ באומנות הרחוב המפורסמת הקוייה את הרחוב; מגרפיטי, לציורים של ילדים על נדנדה הבולטת מהקיר, למפלצת כחולה ענקית שמזכירה רוח רפאים של פק-מן כחולה. העיירה מלאה בתרבות; הודו הקטנה, סין הקטנה, אבל למרבה האכזבה, לא הייתה להם קצת אמריקה. ישנם כמה הבדלים בין המדינות. מכיוון שמלזיה בעיקר מוסלמית, אין להם תרבות שתייה גדולה, ולכן אלכוהול מאוד יקר כאן, אם כי האוכל זול.

שער החליפין כאן הוא 4 RM (רינגיט) לדולר אמריקאי אחד. אני יכול להשיג ארוחה מחנות שוק במחיר של 8–12 RM בלבד, וכל מה שמעל 12 RM הוא בדרך כלל יותר מדי אוכל! אם כי למדתי שאם אתה הולך למפרק אוכל מקומי להשיג אוכל, הם מעלים את המחיר אם אתה קווקזי! זה לא מפריע לי, פשוט די מצחיק איך הם עושים את זה לזרים!

הייתה לי הזדמנות לטייל ביער גשם בסוף השבוע שעבר, לראות את האזורים הלא-נגועים באי! ממש ממש תוכלו לשמוע את הכספים המטפסים בראש צמרות העץ, לראות לטאות זוחלות על הסלעים, ואני שמח לומר שלא ראיתי נחש! פננג מחזיק בשיא הפיתון הנתפס ביותר בעולם; 27 מטר! קיוויתי שלא אמצא אחד בהרפתקה שלי, כי ראיתי את סרטי אנקונדה, שממוקמים למעשה בבורנאו, האי ממש ליד חצי האי המלאי. (עובדה מהנה: אין אפילו אנקונדות בדרום מזרח אסיה, כך שזו רק כתיבה עצלה.) אני לא מעדיף לרדוף אחרי נחש. הפארק הלאומי פנאנג היה מדהים. הלכתי עם חברי, ג'ודי קולגן (מאירלנד!) שמקבל את אדוניה ב- WorldFish. לקח לנו שעתיים להגיע ליער, ומעולם לא הזעתי כל כך הרבה בחיי. זה היה רק ​​80 מעלות, אך היער מנע מכל החום לברוח, ולכן היה חם יותר ממה שתואר. הלחות כאן גם היא קיצונית.

לאחר שנמלטנו מהעצים, התקבל בברכה על ידי גשר יפה שהוביל אותנו לחוף הצבים, שלא היה אתי לשחות בו כשהוא שורץ מדוזות! גלשנו עד לברכינו התחתונות, אבל זה עדיין עצבנו לדעת שאפשר יהיה לעקוץ אותך! המקומיים קורעים את התיירים והזרים באומרם שהשביל לחוף הקופים סגור, כך שאתם מרגישים לחוצים להגיע לסירת מהירות בסביבות חצי האי לחוף שכולם רוצים ללכת אליו; ג'ודי ואני שילמנו 100 RM, 25 דולר עבור שנינו. בילינו שעה בחוף הצבים ואז הגענו לסירה שלנו לחוף הקופים. בדרך הצביע הנהג על שני מבני סלע שהיו טבעיים לחלוטין, אך נראו כמו צב ותנין!

משמאל: הצב נמצא במרכזו. מימין: התנין מורגש יותר.

כשהגענו לחוף הקופים, הוא היה יותר ידידותי מהאחר. הייתה שם חנות, מסעדה קטנה והרבה מקומיים. הייתי עצוב בהתחלה, כי לא ראיתי קופים. ג'ודי ואני אכלנו משהו ממש מהיר ואז התחלנו לשחות. היינו בחוף הקופים שלוש שעות, וזה היה מרגיע. שכבתי במתווה של כיסא עץ ושם שמעתי מישהו צועק משמאלי. הסתכלתי על ראיתי וראיתי מישהו רודף אחרי, מה בהתחלה חשבתי להיות חתול, קוף! הגנב הקטן התקרב ותפס צרור בננות והמריא איתם! בעץ היו בערך 7 קופים, והם אכלו את הבננות והעבירו אותם מסביב. מעולם לא ראיתי קוף פרא לפני כן, אז תפסתי כמה פסי בר גרנולה והטלפון שלי וניגשתי לעץ. פתחתי אותם, הנחתי אחד על העץ וקיבלתי סרטון שלו רץ במורד העץ לתפוס את הגרנולה. הוא ישב לידי, אכל אותו והסתכל סביב. הם היו רגילים מאוד לאנשים; אני מניח שזה כל המבקרים שיש להם.

זה בהחלט יהיה גולת הכותרת של ההרפתקה שלי כשאני עוזב באוגוסט; כמה אנשים יכולים לומר שהם האכילו קוף ?!

נסעתי גם לג'טים, שדומים לכפר האגם בהוביט, והם קהילה קטנה המסתעפת במים. זה ענק לתיירות, והאוכל כאן נהדר. היזהר, עם זאת. דוריאן נמצא בכל מקום! זה היה הגאות הנמוכה, כך שהרבה מאוד קרקע מופיעה והשאירה את הסירות תקועות בנמל.

עד כה ראיתי רק רבע מהאי, ובהחלט אפרסם על אותו נושא בבלוג מאוחר יותר. אני עדיין צריך לטייל על גבעת פנאנג בלילה כדי לראות את אורות העיר של ג'ורג'טאון, ללכת לגן הבוטני, למקדש הנחש, לחוות הפירות הטרופיות, לחוות הפרפרים באנטופיה, למקדש Kek Lok Si, ועוד ועוד!

ליין ח"כ

(נ.ב: הדבר היחיד שאני מפספס באיווה וקוריון הוא הפיצה של קייסי, מחוות טובות בציבור, והאנשים הגדולים. איווה בהחלט הולכת להיות ביתי.)