טיול לאיסלנד

אם תמיד חלמת לבקר במדינה הקסומה הזו - הנה סיכוי נהדר ללמוד עליה יותר. אני הייתי שם שבועיים ביולי 2017 ותיעדתי במדויק את הטיול הזה. זה סופר ארוך, כך שאם אתה מספיק משוגע לקרוא אותו, עדיף להכין כוס תה או קפה לפני שתתחיל

על פי ויקיפדיה, אוכלוסיית איסלנד הכוללת היא כ -330,000 תושבים. ואוכלוסיית רייקיאוויק (בירת המדינה) היא בערך 130,000 תושבים. אין רכבת בכל הארץ ורוב נקודות העניין ממוקמות הרחק מרייקיאוויק. אז כבר מההתחלה אני רוצה לשים לב שלא הגיוני לבקר באיסלנד בלי מכונית. או שתשכירו או תעבירו אותו באמצעות מעבורת זה שם חובה.

טיילתי יחד עם חברתי וקבוצת אנשים מהעיר שלי, מינסק. היו שני מארגני טיולים שהובילו טנדר עם כל הדברים הדרושים ממינסק לאיסלנד באמצעות מעבורת, אז היינו המכונית היחידה עם מספרים בלארוסיים באיסלנד

המכונית שלנו במשך 12 הימים האלה

על פי התוכנית שלנו התכוונו לבלות 4 לילות באוהל, 4 לילות בקמפינגים ו -4 לילות בדירות. הגענו סמוך לערב, אז לא ביקרנו בשום דבר ביום הראשון ופשוט הלכנו היישר לקמפינג הראשון.

בזמן שהחלפנו את בגדי הקיץ לאיסלנדים יותר () והקמנו אוהלים בפעם הראשונה שמתי לב שהיה ממש קל לשעה 23 בערב. זה היה הרגע בו הבנתי שאין לילה באיסלנד בקיץ - לא ממש חושך, אולי קצת, כמו בערב. הייתי מופתע למדי. "וואו, זה פשוט סופר מגניב! אתה יכול פשוט לטייל בלילה ולהיות מסוגל לראות הכל "- חשבתי. תמונות למטה צולמו בסביבות חצות. מגניב נכון?

התחלנו למחרת לארוז את האוהלים והבגדים שלנו. למעשה, ארזנו והקמנו את האוהלים במיקום חדש בערך 10 פעמים במהלך 12 הימים האלה, אז אני די מקצועית עכשיו בתחום זה

נקודת התצפית הראשונה שלנו הייתה פארק לאומי תינגוולר. ראינו מקום בו שתי צלחות טקטוניות (אירואסיות וצפון אמריקאיות) נעות ונוגעות זו בזו, ומפל שנקרא אוקסארארפוס.

נדהמתי מהעוצמה של המפל הזה כי בעצם זה היה הראשון שראיתי בחיי. כפי שגיליתי מאוחר יותר זה היה מהקטנים שראינו במהלך הטיול

אחרי הפארק הלאומי Thingvellir עברנו לנקודה הבאה - Haukadalur (עמק גייזר).

בעיקרון, Haukadalur הוא שדה גדול המכוסה חורים בו. חורים אלה הם רק מקומות שבהם מקורות מים גיאותרמיים מגיעים אל פני השטח. חלק מהחורים הללו אינם פעילים וחלקם פעילים עם תגובות כימיות שונות המופיעות לשם. לפעמים בגלל התגובות הכימיות האלה המים האלה פשוט מתפוצצים. תלוי במספר גורמים הוא יכול לגובה של 20–50 מטר.

אגב, המילה האנגלית "גייזר" באה מהגייזר שנמצא בעמק זה, זה נקרא גייזר. זה לא ממש פעיל כרגע ומתפרץ לעיתים רחוקות, אחת לשנתיים.

בסמוך לגייזר יש את הגייזר הפעיל ביותר בעמק שנקרא סטרוקור. זה פעיל ומתפרץ כל 5-10 דקות, כך שבזמן שבילינו שם, הוא התפרץ 5-6 פעמים עד לגובה 20-30 מטר. התבונן בסרטון למטה.

שכחתי גם לומר שמלבד היותם חמים, למים בתוך הגייזר יש הרבה גופרית, מה שאומר שהם מריחים ממש כמו ביצים רקובות, כך שקשה מאוד לבלות שם הרבה זמן.

התחנה הבאה שלנו הייתה אחד המפלים החזקים ביותר באיסלנד בשם גולפוס. אני די בטוח שזה גם המפל והאטרקציה הפופולריים ביותר באיסלנד. פשוט תסתכל על התמונות. זה עצום ומהמם לחלוטין. זו הייתה הפעם הראשונה בה התחלתי לחשוב כמה הטבע יכול להיות חזק.

אחרי מפל גולפוס עברנו לנקודה הבאה. אין לזה שם וזה לא מפורסם, אבל זה די מדהים לדעתי. בעיקרון, מדובר בבריכת שחייה קטנה עם המים החמים הטבעיים שמגיעים מנחלים חמים מתחת לאדמה. אבל זה לא רותח כמו בתוך הגייזר, זה קצת יותר קר אבל מאוד נוח לשחות בו אפילו כשגשם או יורד שלג.

בהתחלה חשבתי שזה יהיה מקום עם בניין גדול בו תוכלו להחליף בגדים, להתקלח ואז לשחות. אבל זה לא היה המקום הזה. בעיקרון, יש לו מבנה בקרבתו. אבל…

כן, בקתת ההוביט הקטנה הזו היא מקום שבו אתה מחליף את הבגדים שלך בכדי שתוכל לשחות בבריכה. בעיקרון, לא רק אתה, עוד 3–4 תמיד שם, מנסים להחליף את הבגדים שלהם. כמו כן, אני לא יכול לקרוא לזה "לשחות", מדובר יותר בשכיבה באמבטיה, מכיוון שהיא קטנה מדי לשחייה.

לאחר שכבנו בבריכה הקטנה הזו כשעה והתרגענו אחרי היום הגשום התלבשנו ויצאנו לנקודה הבאה שלנו - אגם שנקרא Kerið ונמצא במכתש הר געש. צבע המים שם הוא כחול מאוד, כך שהוא נראה ממש נהדר.

לאחר ביקורנו בקריד החלטנו לא להתקדם בכדי למצוא מקום להקים אוהל אלא לשכור בית ל -2 לילות. מזג האוויר היה ממש גרוע, אז החלטנו לבלות יום אחד ברייקיאוויק בו נוכל פשוט להירגע, לבקר בבתי קפה ומוזיאונים ולהצליח להסתתר מהגשם.

אז אנו שוכרים בית איפשהו באמצע שום מקום ובילינו שם 2 לילות. זה היה באותו היום בו הקבוצה שלנו גילתה שזה יקר ודי ארוך לכל אדם לקנות ולבשל אוכל משלו, אז קנינו את אותו אוכל לכולם והתחלנו להכין ארוחות ערב בקבוצה. הם היו מדהימים, ממש עזרו לנו להרגיש כמו צוות

הבית היה די מגניב אגב, הוא היה סופר גדול, במיקום ציורי ואפילו עם ג'קוזי בפנים.

בילינו 2 לילות באותו הבית אז השארנו את כל הבגדים הרטובים והמלוכלכים והלכנו לרייקיאוויק לבלות שם יום שלם. הרושם הראשוני שלי היה - "הממ, זה נחמד. אבל יש כאן רק כ -130,000 איש, זה בטח משעמם כמו לעזאזל. " אבל בסופו של יום, ממש התאהבתי בעיר ההיא.

העיר עצמה קטנה מאוד, לדעתי עוברים על כל המראות העיקריים תוך 3-4 שעות. נקודת המוצא עבורנו ברייקיאוויק הייתה בניין די מעניין שנקרא חרפה. זה אולם קונצרטים ומרכז הכנסים המרכזי של העיר.

לאחר מכן עברנו לאתר הבא - פיסול ספינות ויקינג מתכתיות. הרבה אנשים מהקבוצה שלנו נדהמו מהיופי שבדבר הזה אבל למען האמת לא הייתי אחד מהם. רק פסל, כן, זה בסדר.

ואז החלטנו ללכת לתפוס אוכל. מאז שביקרנו באיסלנד היה זה מטופש לא לטעום משהו אקזוטי. אז נכנסנו לאיזו מסעדת דגים קטנה והחלטנו לטעום בשר לוויתן

הזמנו מרק לובסטר וסטייק לוויתן גדול. חשבתי שזה יהיה סופר קטנטן ובעצם חשבתי להזמין שתי מנות לחברה שלי ולי, אבל זה התברר ממש גדול. מנה אחת עצמה כללה שתי נתחי בשר נפרדים והייתה מספקת אפילו לשנינו.

חשבתי שלבשר לוויתן יהיה טעם אקזוטי או אפילו מגעיל אבל זה היה ממש טעים ודי דומה לבשר בקר רגיל אבל עם קצת משהו ימי.

אגב, המסעדה עצמה הייתה די מעניינת. זה הרגיש יותר כמו חדר בבית.

היינו קצת מנומנמים אז החלטנו ללכת לקחת קצת קפה כדי להיות יותר אנרגטיים. מנהיג הקבוצה שלנו המליץ ​​לנו על בית קפה סמוך למסעדה בה ישבנו. היא אמרה שקוראים לה האיטי, בעלת הבאריסטה ויש אישה שהגיעה לרייקיאוויק מהאיטי באפריקה, וזה ללא ספק הקפה הכי טוב בעיר. אז, פנינו לשם מייד

אנחנו תופסים שתי כוסות קפה, זה היה ממש נהדר, התאהבתי במקום למרות שהוא די יקר.

שוטטנו ברחבי רייקיאוויק כל היום וגילינו את העיר המלאה בגרפיטי.

אחד המראות שביקרנו בהם היה העיקרי בעיר רייקיאוויק - זה נקרא Hallgrímskirkja. אם להיות כנה, אין לי מושג כיצד לבטא את זה, אבל שמעתי על כך הרבה בעבר וראיתי כמה תמונות באינטרנט, אז ציפיתי לראות משהו ממש מלכותי. ולא התאכזבתי, זה נראה ממש כמו שציפיתי - מדהים.

אבל הכנסייה הייתה סגורה באותו הרגע בגלל טקס ההלוויה, ולכן לא הרשו לנו להיכנס.

מאוד נהניתי באותו יום ברייקיאוויק. למרות תחזית מזג האוויר היה שטוף שמש במהלך היום, אפילו חם לפעמים. זו עובדה אחת נוספת באיסלנד - תחזיות מזג האוויר פשוט חסרות תועלת כאן מכיוון שמזג האוויר יכול להשתנות באופן מילולי כל 10 דקות.

התחנה הראשונה שלנו באותו יום הייתה מטורפת. זו הייתה הפעם הראשונה שהמוח שלי ממש פוצץ ביופיו של הטבע האיסלנדי. זה היה עמק ענק עם 2 מפלים.

זה לא מטורף? מבחינתי זה נראה כמו תמונות של "שר הטבעות"

בהתחלה, הסתכלנו עליהם מצוק גבוה מאוד אבל אז החלטנו לרדת.

זו הייתה העלייה הארוכה הראשונה שלנו, לקח לנו כשלוש שעות לרדת למפלים ובחזרה. היה גם גשם במהלך ההליכה, כך שמעילי הגשם שלנו בדיוק היו במקום. להלן כמה תמונות מתחתית המפל.

הוא נופל מגובה כה גדול שהוא יוצר קירות מים אמיתיים סביב עצמו. די קשה להתקרב אליו יותר מ- 50–100 מטר אליו, אפילו עם מעיל גשם. כשניסיתי, המשקפיים שלי נרטבו לרגע ולא יכולתי לראות שום דבר דרכם, אז ברור שזה היה רעיון רע

זה ללא ספק אחד משלושת המיקומים המובילים שביקרנו בהם במהלך הטיול.

אחרי שחזרנו לאוטו היינו עייפים ורטובים מאוד אז החלטנו לתפוס כמה חטיפים טעימים ולהירגע מעט. נסענו ליד העיירה שנקראת Selfoss שיש בה גלידרייה די מגניבה.

הגלידה שם הייתה די טובה, אבל מה שהיה אפילו יותר מעניין עבורי - זה החומר, אני מתכוון לקופאיות. הם היו ילדים אמיתיים. כמו בסביבות גיל 15.

זה היה הרגע בו למדתי עובדה אחת מדהימה יותר על איסלנד - לילדים שם מותר לקבל משרה מלאה בגיל 16. במהלך חופשת הקיץ למשל. בבלארוס למשל, אנשים רשאים לעבוד גם מגיל 16, אך הם צריכים לקבל מסמך חתום מהוריהם ואסור להם לעבוד במשרה מלאה, רק במשרה חלקית בעבודה מהסוג המסוים היחיד.

אני חושב שזה מהלך די טוב מצד ממשלת איסלנד. מבחינתי האישית - ככל שאתה מתחיל לעבוד מוקדם יותר, אתה מבין מוקדם יותר מה אתה באמת רוצה לעשות למחייתך. וזה נהדר. אני רואה הרבה אנשים בני 20 פלוס שחלמו על תפקיד כלשהו, ​​אבל הם למדו עד 22 ואחרי שהם קיבלו את העבודה הראשונה בגיל 23 הם הבינו שזה לא מה שהם רוצים מהחיים והם מאוכזבים ומדוכאים .

וכשאתה יכול להתחיל לעבוד מגיל 16 - אתה יכול לנסות חבורה של עבודות עד 20 כדי למצוא את המעניין ביותר עבורך. וזה נהדר, תאהבו את זה

נקודת העניין הבאה שלנו הייתה מפל נוסף בשם Seljalandsfoss.

אחד מתכונות המפתח של מפל זה הוא היכולת להגיע לצד אחר של אותו. קינדה מאחורי המפל. זה מה שעשינו בפועל.

למזלנו, הקמפינג שלנו היה בערך 400 מטר מהמפל ולכן הגענו לשם בקלות ברגל.

בהשוואה לקמפינג בו בילינו בלילה הראשון, זה היה אסון מוחלט.

שטח קטן וצפוף במיוחד, עם המקלחת שעולה 1 יורו למשך דקה ובעיקר ללא Wi-Fi. זה המחיר שאתה צריך לשלם אם אתה רוצה לבלות לילה בהאזנה למפל.

לפני שהלכנו לישון באותו יום החלטנו גם להסתכל על המפל ששמענו בזמן הקמת מחנה. זה היה די יוצא דופן בגלל המיקום - בתוך המערה.

אז זו הייתה חוויה די רטובה להיכנס פנימה, כי היינו צריכים לעבור על נהר קטן.

אבל האווירה בפנים הייתה ממש קסומה. להישאר במערה, להיות רטוב לחלוטין בגלל הנהר והמפל - זו הייתה חוויה בלתי נשכחת ממש.

ניסיתי לעשות כמה תמונות באייפון שלי, אבל לא היה מזל - חשוך מדי בתוך המערה. אבל יש לנו מזל שיש לנו בחור עם מצלמה מקצועית. אז הנה לך:

נראה קסום, נכון?

למחרת בבוקר התעוררתי בגלל כמה קולות רמים. זו הייתה איזושהי מכונית, ברור. אבל לא יכולתי לדמיין איזה מכונית הייתה זו. רק תעיפי מבט:

אני חושב שזו המכונית שיכולה לנסוע בכל דרך, אפילו באיסלנד.

התחנה הבאה שלנו הייתה מפל נוסף בשם Skógafoss.

זה ללא ספק אחד המפלים היפים שראינו במהלך הטיול.

מזג האוויר משתנה ממש כל 10 דקות באיסלנד, כך שברגע שהתקרבנו למפל הוא התחלף שוב - גשם הפסיק והשמש הופיעה. וראינו משהו קסום: קשת הופיעה. אבל לא בשמיים, כרגיל, אלא בשטח. עוד יותר - זו הייתה קשת כפולה. פשוטו כמשמעו, היה קשת כפולה תלויה מעל נחל המים הקטן. רק תעיפי מבט:

לאחר פגישה מהירה של לקיחת עצמית מתחת למפל, החלטנו לצלם גם כמה תמונות מראשו. הייתה דרך, אז הלכנו אחריה לראש המפל.

התחנה הבאה שלנו הייתה ממש יוצאת דופן. זה לא היה גייזר או הר געש, זה אפילו לא היה מפל, אתה יכול לדמיין את זה ?!

זה היה מקום בו מטוס הרס לפני יותר מארבעים שנה. בשנת 1973 אזל מטוס חיל הים האמריקני דלק והתרסק על החוף השחור בסוליימסנדור שבחוף הדרומי של איסלנד. למרבה המזל, כולם במטוס ההוא שרדו.

למעשה, זה היה מקום מרגש עבורי מכיוון שראיתי הרבה תמונות אינסטגרם של המטוס הזה כשחיפשתי אחר "איסלנד". אבל מארגני הטיולים שלנו אמרו שזה לא נהדר כמו שחשבו וכל קבוצה קודמת התאכזבה למדי מהמקום הזה. אבל, למרבה המזל 8 מתוך 8 אנשים אחרים מהקבוצה שלנו הצביעו ללכת למקום הזה בכל מקרה

כפי שהבנתי אחר כך, אי אפשר לנסוע ישירות למקום ההוא. הוא ממוקם בחוף החול השחור וכדי להגיע לשם צריך לעבור דרך שדה ארוכה כשעה לכיוון אחד.

אבל מאוד אהבתי את הדרך למקום. הייתי אפילו אומר שהדרך עצמה הפכה את המקום הסופי ליותר קסום עבורי.

המטוס עצמו היה קצת קטן ממה שחשבתי, אבל הוא היה מגניב. שווה בהחלט שעתיים הליכה, לפחות כמחסום

הנה גם תמונה נהדרת להבנת מיקום המטוס.

אז לא הייתי מאוד נדהמת אבל גם לא התאכזבתי בכלל. פסק הדין שלי - כדאי להשתתף בו, זה מקום די מעניין וסופר אותנטי באמצע מדבר החול השחור.

לאחר הליכה של כשעה חזרה לרכב פנינו לתחנה הבאה שלנו - גבעה עם נוף ציורי לחוף החול השחור. היה די קשה לצלם תמונות טובות של המקום הזה עם אייפון מכיוון שהחוף נראה כתם שחור אחד גדול. הלכנו לאורך החוף לראש הגבעה לתצפית טובה יותר. אפילו תפסתי משהו עם הטלפון שלי.

אני רוצה לשים לב למזג האוויר בכל התמונות האלה. הם נלקחו במהלך פרק זמן של שעה, אך מזג האוויר שונה לחלוטין אצל רובם.

הדבר הבא שראינו נקרא Dyrhólaey - זה קשת עם החור בפנים. לא ראיתי או שמעתי על זה בעבר, אז זו הייתה הפתעה עבורי. נראה נהדר.

היה גם מגדלור בראש הגבעה ההיא, כך שזה היה מקום ציורי ממש עם נוף מדהים לחוף שחור אינסופי.

בדרך חזרה דיברנו על סיכוי לראות כאן פאפין.

פאפין הוא ציפור איסלנדית לאומית, יש שפע של מזכרות ואפילו חנויות מזכרות שלמות המוקדשות לציפורים הללו באיסלנד. הם חמודים ומצחיקים, פשוט תסתכל.

ואכן - הקסם קרה. באותו הרגע ראינו משהו זז בסוף המצוק. היו 2 פאפינים. אחת הילדות שלנו החליטה לא לפספס הזדמנות כזו, נפלה על האדמה והתחילה לזחול לכיוון שני האנשים האלה.

כולנו ציפינו ששתי הציפורים האלה יטסו מייד, אך הן לא עשו זאת. אפילו יותר מכך, הם ממש התחילו לדגמן.

אז תוך מספר דקות היה המון מאיתנו שצילם את הציפורים הנדירות הללו.

ורק כשסיימנו את סשן הצילומים שלנו - הם עזבו. איזה זוג נדיבים של ציפורים!

לאחר שהסתכלנו על חוף שחור מהגבעה פנינו לכפר שנקרא Vik כדי להיות מסוגל להתקרב לאוקיאנוס ובאמת לטייל על החול השחור.

וזה היה מדהים, בילינו כשעה רק להסתובב, להסתכל על הגלים ולהנות מהנוף.

כמו כן, הכפר עצמו גם די יפה. זה היה מעורפל באותו הרגע, כך נראה די מסתורי.

היה כבר ערב מאוחר, אז פנינו למקום השינה הבא שלנו. אבל, למרבה הצער, בדרך למקום הזה ניקבנו בטעות צמיג של המכונית שלנו באמצע שדה הלבה ונאלצנו לעצור לילה ממש שם בזמן שקברניט שלנו מתקן את המכונית.

בהתחלה כולנו התאכזבנו בגלל המצב הזה, אבל התברר שזה מקום הרפתקני באמת להקים מחנה.

כמו כן, מזג האוויר בבוקר היה שטוף שמש, כך שמאוד אהבתי את התאונה הזו, מוזרה.

אכלנו ארוחת בוקר די מוצקה באותו בוקר כיוון שזה לא היה רק ​​בוקר רגיל. זה היה יום טיול. תכננו לצאת לטיול של 15 ק"מ לקרחון. התרגשתי כי מעולם לא יצאתי לטיול אמיתי לפני כן.

אבל ראשית, אחרי שישנו במחנה על שדה לבה פנינו .. לשדה הלבה העגובי.

זה היה כיף. החברה שלי אפילו הכינה כמה תמונות "הרצפה לבה"

לאחר מכן, פנינו היישר למקום בו התחילה הטיול שלנו. תפסנו אוכל, מים, חטיפים, ציוד ופנינו להר להר לטיול של יום שלם.

היעד הסופי שלנו היה לשון של הקרחון הגדול באיסלנד. זה:

אני לא ממש יודע איך לתאר את הטיול כי זה תהליך מונוטוני למדי של טיפוס אל ההר.

במהלך הדרך ראינו מפל מאוד מעניין. זה לא היה מפוצץ דעת, אבל זה היה די יוצא דופן.

למעשה, אהבתי מאוד את תהליך העלייה. החברה שלי ואני קנינו 2 זוגות של מקלות מעקב לפני הנסיעה, אז לקחנו אותם איתנו לטיול ההוא והיה נהדר. זו הייתה הפעם הראשונה בחיי שהשתמשתי במקלות מעקב, ולמען האמת, לפני כן חשבתי שזה דבר די חסר תועלת, אבל במהלך ההליכה הבנתי היטב את כוחן של המניעים הפשוטים האלה.

זה סוג של תהליך קסום: כשאתה תופס את הקצב של שימוש במקלות מעקב - כל דבר חוץ מהדרך שלפניך נעלם.

הגענו לפסגה די מהר - בעוד כשלוש שעות, אז החלטנו לקבוע שם קייטנה מהירה ולאכול ארוחת צהריים. זה היה מזג אוויר שטוף שמש, אבל הרוח הייתה סופר חזקה בגלל הגובה, ולכן היה קר למדי בלי כובע וזוג כפפות.

אכלנו ארוחת צהריים מהירה אך מרעננת והמשכנו הלאה - אל הקרחון. תוך כשעה וכמה קילומטרים הגענו סוף סוף.

זה מזדיין ענק.

תמונות לא יכולות אפילו לנסות להראות לך את גודלה. ואני רוצה לציין שזה כמו רק לשון סופר קטנטנה אחת.

ממש התרשמתי מזה וכרגע יש לי חלום לבוא לשם שוב ולעוף מעל הקרחון במסוק כדי להבין באמת את גודלו.

גיליתי גם שרוב המים באיסלנד מקורם בקרחונים. וגם מרבית המפלים. קרחונים נמסים - הופכים לאגמים, נהרות ומפלים. גם ללשון הקרחון הזו היה אגם קטן בקרבתו.

מכיוון שהקרחון היה יעדנו הסופי לטיול ההוא עלינו במורד ההר, אל המכונית שלנו. המסלול הזה היה הרבה יותר קל.

באותו לילה בילינו בקמפינג די טוב - הוא היה די צפוף, אבל המטבח היה גדול אפילו להרבה אנשים. כמו כן, המקלחת הייתה בחינם.

למחרת היה די מיוחד - ביומיים הקודמים הסתובבנו בקרחון, וזה היה הרגע להתקרב אליו ממש. קינדה נוגעת בזה. זוכר את האגם הקטן עם חתיכות הקרח הגדולות ליד לשון הקרחון? שכח מזה. פנינו ללגונה של יוקולסרלון.

כשהגענו לשם זה היה אחד מאותם רגעים באיסלנד שחשבתי - האם זה אמיתי?

נראה קסום, נכון? זהו אגם גדול ומלא בלוקי קרח עצומים שמתנתקים מהקרחון. מה שמעניין עוד יותר הוא שהאגם ​​הזה זורם ישירות לאוקיאנוס.

וזה תהליך קסום באמת לראות כיצד "בניין" הקרח הענק הזה מועבר על ידי זרימת המים.

אבל זה יהיה קל מדי רק להסתכל על האגם הזה כשאתה נשאר על הקרקע, נכון? אז החלטנו לצאת לסיור בסירה! ספוילר: זה היה מדהים.

הסיור נקרא "סיור בסירת גלגל המזלות" ואם אתם מעוניינים בפרטים - הנה הקישור.

היינו מטופשים במיוחד לקנות כרטיסים לסיור בסירה יום לפני, אבל גם מזל שיש לנו אותם! אם אתה באמת רוצה לבקר במקום הזה - הקפד לקנות את הכרטיסים בדרך לפני שאתה הולך, לפחות כמה שבועות.

מנהל הסיור אמר שהסירה תעבור ממש מהר, כך שלא תוכלו ללבוש את הבגדים הרגילים שלכם שם ותצטרכו ציוד מיוחד. זה היה סופר שקיק וכל כך מצחיק ללבוש, חחח.

כשנכנסנו לסירה והקברניט שלנו לחץ על דוושת ההאצה הבנתי מיד מה הסיבה מאחורי לבישת הציוד. נסעתי על סירה כמה פעמים בחיי וזה בהחלט היה המהיר ביותר שהייתי בו. הלכנו כל כך מהר שבראש הסירה היה גבוה מעל המים, די מפחיד כי ישבנו בראש.

והקברניט, הוא לא היה אמיתי. הוא איסלנדי יליד שנראה כמו ג'ייסון סטאתאם איסלנדי.

אחרי כחמש דקות של נסיעה במלואה, התקרבנו למדי לקיר הקרח. זה היה די מבלבל אבל קיר הקרח היה שחור לחלוטין - בגלל האפר מהתפרצויות הר געש שונות.

הקברניט שלנו אמר שהוא עובד כאן כבר 5 שנים והאגם הזה היה הרבה יותר קטן, כך שהקרחון נמס בהדרגה עם שנים.

לא התקרבנו ממש לחומת הקרח כי זה די מסוכן. יש הרבה פיסות קרח ענקיות, בגודל של בניין, שמתנתקות באופן אקראי מהקרחון ויכולות בקלות להזיק ולהשמיד את הסירה שלך, כך שאתה צריך להיות זהיר בשלב זה.

כמו כן, חלק מחתיכות הקרח היו כה כחולות, כך שזה נראה לא מציאותי, תסתכל. ללא פילטרים.

כל הסיור לקח לנו כשעה וזו הייתה חוויה נהדרת ויוצאת דופן באמת.

כמו כן, היה שם די קר בגלל הקרח ומהירות הסירה הגבוהה. כה קר שאפילו ציוד לא ממש עזר. אבל הקברניט שלנו לא חשב כך. ברגע שירדנו מהסירה הוריד את הציוד שלו באומרו: "אה, כל כך חם היום". זה היה הרגע בו באמת האמנתי שהוא איסלנדי יליד.

אחרי שעזבנו את המקום הקסום באמת הזה, לפנינו דרך גדולה וארוכה לדרום, כך שבילינו את החצי הבא של היום ברכב עם כמה עצירות מקריות ולא ממש מעניינות.

אבל אחד מהם היה די ציורי. אפילו עצרנו שם כדי לצלם תמונות קבוצתיות.

בילינו את הלילה ההוא לגמרי באמצע שום מקום. כמו באמת, פשוט תסתכל על המקום הזה.

התחנה הראשונה שלנו למחרת הייתה ... מפל.

זה נקרא Dettifoss. בעוד שרוב הקבוצה שלנו הייתה כמו "אוקי, עוד מפל אחד. זה גם נראה סופר מלוכלך ", הייתי כמו" זה הדבר הכי חזק שראיתי ".

אהבתי את המפל הזה. אפילו יותר מגולפוס, אותה ענקית ומפוארת בה ביקרנו ביום השני.

ממש פחדתי מזה. הרגשתי את כוחה וזו הייתה הרגשה ממש מצמררת ונהדרת באותו הזמן.

התחנה הבאה שלנו אחרי מפל דטיפוס הייתה אמבטיה. אתה זוכר את החור הקטן הזה באדמה עם מים חמים שדיברתי עליהם? משהו כזה, אבל יותר תרבותי. כמו הרבה יותר תרבותי. והרבה יותר גדול.

מקום שוכן בסמוך לאגם מיווטן ונקרא מרחצאות הטבע מיווטן. זה היה נושא קשה לנו לשמור על ניקיון גופנו כיוון שעשינו הרבה פעילות לבשנו הרבה בגדים וישנו במחנות, כך שנראה שההזדמנות להתקלח ולשחות באמבט חם במשך מספר שעות כמו גן עדן. וזה באמת היה.

לא צילמתי שום תמונות רגילות מהאמבטיה כי פחדתי להרוס את הטלפון שלי לחלוטין, אז זה זה שמצאתי באינטרנט:

אז, המים כאן מגיעים מהזרם החם ואינם מחוממים במיוחד. בכמה מקומות היה כל כך חם באמה שאי אפשר היה לעמוד שם. כמו כן, צבע המים היה כחול סופר בגלל אחוז הגופרית הגבוה בפנים.

זו הייתה חוויה נהדרת להיות אמבטיה חמה בזמן שיש רוח חזקה במיוחד וקור סופר בחוץ. בהחלט מקום שחובה לבקר בו.

למחרת התחנה הראשונה שלנו הייתה מערה. זה היה די נחמד, הרבה אנשים התעניינו באמת כי הם אמרו שצולמה שם איזו סצנה מתוך משחקי הכס. אבל לא ראיתי פרקים, אז מבחינתי זו הייתה רק מערה יפה.

אחרי הביקור במערה הגענו למקום די לא צפוי - זה הרגיש קצת כמו פלנטה אחרת. רוצים לדעת למה?

זה היה שדה מדברי ענק עם המון חורים באדמה שיצא ממנו אדים. אם להיות כנה זה באמת הרגיש כמו פלנטה אחרת. הייתה גם תחושה אחרת. ריח. ריח של ביצים רקובות. זה בגלל האחוז הגדול של הגופרית בתוך הקיטור הזה. אז, היה בלתי אפשרי להיות שם יותר מחמש דקות. אבל בהחלט שווה ביקור.

התחנה הבאה הייתה אגם בתוך מכתש הר הגעש הנקרא ויטי. ושוב, הרבה גופרית, כך שצבע המים לא מציאותי. צפו, ללא פילטרים.

אגב, מתחילת הטיול שמתי סיכה בכל מקום בו היינו בתוך אפליקציית המפות שלי. באותו רגע זה נראה כמו זה:

זכור אותי לפני כמה פסקאות שאמרתי משהו כמו "זה באמת הרגיש כמו פלנטה אחרת". שכח מזה. המקום הבא היה בהחלט מקום מספר אחד במונחים של לפוצץ את דעתי לחלוטין וללטף אותי לכוכב לכת אחר.

המקום נקרא קראפלה וזו ארץ ענקית המכוסה מלא לבה. פשוט נסה לזהות אנשים בתמונות שלהלן.

משטח השטח עצמו היה כל כך מעניין ודי מפחיד, במיוחד כשאתה מנסה לדמיין שלפני כמה מאות שנים זו הייתה התפרצות הר געש שהתרחשה לכאן שהרגה המון אנשים ובעלי חיים.

גם הבטחתי לזוג מחברי ומשפחתי שאביא איתי כמה חתיכות לבה, אז פשוט שברתי קצת לבה מהאדמה ולקחתי אותם איתי, בערך 15 חתיכות קטנות.

די חששתי שאבטחת שדות תעופה לא תאפשר לי לקחת אותם איתי אבל החלטתי לפחות לנסות.

הכנסתי אותם למטען ולמזלי לא היו שאלות ודאגות מצד שומרי שדה התעופה, אז הכל הלך כשורה והחברים והמשפחה שלי קיבלו כמה מזכרות איסלנדיות אמיתיות.

כמו שאמרתי שהאדמה יש לבה קפואה ויש סכנה שהיא יכולה בקלות לקרוס תחת המשקל שלך. אז אתה צריך להיות זהיר בזמן שיטוט לשם. בדרכנו חזרה ראינו אמבולנס שנסע מעל השדה, נראה כאילו מישהו לא היה זהיר כל כך.

אני מניח שיש לך שאלה: איך לעזאזל מכונית יכולה לנסוע בשדה לבה? יש לי תשובה: הסתכל בתצלום של האמבולנס ההוא.

יש לך עדיין שאלות?

התחנה הבאה שלנו הייתה מפל מים, לא ממש רוצים לדבר עליו הרבה, אבל זה היה נהדר, במיוחד צבע המים.

באותו לילה בילינו בבית שכור, זה היה די מגניב ובעל מראה מיושן מאוד. זה עוד דבר מעניין באיסלנד ששמתי לב: יש להם פנים מיושנים למדי. אני לא ממש יודע מה הסיבה, אבל 3 מתוך 3 בתים שאנחנו שוכרים היו בסגנון הזה.

כמו כן, עוד דבר אחד באיסלנד ששכחתי לציין הוא שפע של כבשים. הם נמצאים בכל מקום. פשוטו כמשמעו בכל מקום. כמו כן, יש הרבה חרא של כבשים בכל מקום

הלילה הבא היה האחרון בו בילינו במחנה, כך שהמקום באמת היה צריך להיות יותר ממיוחד. וזה היה מיוחד.

בילינו את ליל המחנה האחרון שלנו במקום הציורי הזה מתחת לערמת אבני לבה עם נוף לאגם, זה היה פשוט מדהים. אפילו ניסינו לצאת לטיול מהיר, אבל זה לא הסתדר טוב בגלל המים בכל מקום.

כבר היינו בסוף הטיול עם כמה מקומות שנשארו לפני שחזרנו לרייקיאוויק.

אחד המקומות ההם היה הר מצולם מספר 1 בכל הארץ. קוראים לזה קירקג'אפל ויש לו צורה מעניינת מאוד. כמו משולש. אני מניח שראית את זה בעבר אי שם באינטרנט ובתחילת המאמר הזה.

זה נראה די מעניין אבל לא ממש מגיע לי להיות המצולם ביותר לדעתי. אבל תמונות נראות מגניבות, כן. בכל מקרה.

זה כבר היה ערב טיול אחרון ואנחנו אמורים לנסוע לרייקיאוויק כבר, אבל בטעות החליטו לבקר במקום אחד נוסף. זה מפל. כן, הכל התחיל במפלים והיה צריך להסתיים גם במפל.

המפל נקרא גלימור וכפי שהתברר לנו אחר כך, הוא המפל הגבוה ביותר באיסלנד. בעיקרון, לא ידענו שום דבר על המקום הזה. זה היה מסלול עם לוחית השלט ואמר משהו כמו "טיול של 2.5 ק"מ, יכול להיות מסוכן, שמור על עצמך".

הייתי כמו "רק 2.5 ק"מ, זה קל, עשינו כמו 15 ק"מ לפני כמה ימים. אני אפילו לא צריך מקלות מעקב ". למזלי, החברה שלי לקחה זוג.

המחצית הראשונה של השביל הייתה די קלה, רק דרך שטוחה, שום דבר מעניין. עד שהגענו לנהר. כפי שגילינו באותו הרגע, כדי להגיע למפל אתה צריך לחצות את הנהר. אבל אין גשר. רק יומן. אז, פשוט לקחנו את מגפינו וחצינו את הנהר מעל בולי העץ. היה כיף סופר. וסופר קר.

לאחר חציית הנהר הדרך השטוחה נעלמה והתחלנו לעלות ישירות להר. אחרי כעשר דקות ראינו קניון ושמענו את המפל, אך הוא היה מעורפל מכדי לראות אותו בפועל.

לא ויתרנו והמשכנו להמשיך הלאה. אחרי 10 דקות נוספות הגענו למקום שהיה מעורפל לחלוטין. כאילו באמת.

אבל ידענו שהמפל קרוב אלינו בגלל הצליל הרם, אז אחרי שעברנו הפסקה של 5 דקות, המשכנו לעלות. עוד רמה אחת - סופר מעורפלת. עוד רמה אחת - עדיין סופר מעורפלת. ואז הגענו לעניין. יכולנו לראות את המפל.

החלטנו לא לעצור שם ולהרחיק עוד יותר, מעל הערפל. הנוף היה מטורף. היינו מעל הערפל.

זו הייתה הנוף היפה ביותר שראיתי בחיי. בהחלט. אין ספק.

לאחר שחזרנו לרכב נסענו היישר לרייקיאוויק. כבר היה לילה כשהגענו, אבל לא רצינו לבלות את הלילה האחרון בעיר רק בשביל לישון. זה היה גם יום שישי בערב, אז החלטנו להתקלח, לאכול ארוחת ערב מאוחרת ולצאת לטיול לילי כדי לחקור את חיי הלילה בעיר 130,000 אנשים.

אבל ראשית, הרשה לי לספר לך קצת על הבית בו התארחנו. זוכר שאמרתי שלבתים באיסלנד יש פנים מיושן? מה שמעניין יותר הוא שכל הדברים הטכניים שם היו גם ישנים. נדירות קינדה. תראה מה מצאנו בחדר שלנו.

זה מקלדת iMac ישנה + Apple + עכבר Apple. זה כמו בן 13, אתה יכול לדמיין? זה היה ממש מגניב. וזה עבד במלואו, אפילו הצלחתי לפתוח את תיבת הדואר הנכנס שלי על זה.

אז אחרי מקלחת וארוחת ערב נסענו לעיר. זה היה די כיף, כמו שאמרתי, לא ממש חשוך בלילה שם, אז זה הרגיש יותר כמו ערב מאשר שתיים בלילה.

והכנסייה, הכנסייה נראתה ממש מדהימה בלילה.

למחרת היה היום האחרון בעיר והיום האחרון של כל הטיול, אז אנחנו פשוט משוטטים על רייקיאוויק, ללא מטרה, פשוט נהנים וטועמים אוכל שונה מבייגלה לקבב.

אפילו הצלחנו להיכנס לכנסייה. היה בפנים סופר פשוט וסופר יפה. אהבתי את זה שם.

איך לסיים טיול מושלם? עם כוס קפה כמובן. כן, הגענו שוב לבית הקפה בהאיטי, זה היה נהדר כמו תמיד.

זו הייתה הרפתקה של 12 יום, יותר מ -50 מראות ביקרו, 3574 תמונות ו 224 סרטונים. חבר'ה, אני לא יודע לסיים את המאמר הזה. אני לא בטוח שמישהו חוץ ממני יצליח את זה עד הסוף. אבל אם הגעת לזה - תודה.

כדי לסיים את החוויה שלך ולהפוך אותה לשלמה - הנה סרטון שצילם אחד מחברי הקבוצה במהלך הטיול. זה פשוט נהדר. נתראה בפעם הבאה במדינה אחרת!