Hari keluar dengan Keluarga Amal

Saya telah berkunjung satu hari bersama keluarga Amal yang saya sayangi. Saya telah berkunjung beberapa kali tetapi kali ini saya sangat gembira kerana saya telah melakukan perjalanan dengan keluarga saya yang dipilih. 13 April 2019, adalah salah satu hari yang sukar dilupakan dalam hidup saya. Ini adalah salah satu daripada hari-hari ketika saya membuat kenangan terbaik dengan semua orang yang hebat. Ia adalah hari sesi luar dengan keluarga Amal saya.

Kami memulakan perjalanan kami pada jam 2:00 pagi dari Faisalabad dan saya melihat semua orang sangat teruja dengan lawatan ini. Destinasi pertama kami adalah empangan Khanpur, kami mengambil masa 3 jam untuk mencapai persimpangan Kallar Kahar di mana kami berehat. Perjalanan kami di dalam bas penuh dengan keseronokan dan muzik, kami menikmati setiap masa di dalam bas.

Kemudian seterusnya kami berhenti di Taxila cant di restoran untuk sarapan. Kami menghabiskan hampir 1.5 jam di sana dan mengambil beberapa gambar gunung dan pemandangan indah. Selepas ini kami mengambil kira-kira 45 minit untuk sampai ke empangan Khanpur, kami berada di sana pada pukul 9 pagi. Tempat itu kelihatan sangat memukau dengan semua orang yang indah dan bot yang berwarna-warni. Keindahan empangan dan persekitaran mengagumkan. Kami menikmati perjalanan bot di sana dan mengambil banyak gambar untuk membuat kenangan bersama.

Selepas itu kami memulakan perjalanan ke Muzium Taxila, kami sampai ke muzium dan menyaksikan sekilas seni Gandhara. Saya sangat terkejut ketika memasuki pintu gerbang, seni ini memancarkan budaya dan sejarah. Saya melawat kawasan itu untuk kali pertama. Saya perhatikan bahawa di luar pintu pagar, terdapat kehidupan yang cepat dan sibuk tetapi di sisi lain, segala sesuatu adalah sedikit berbeza dan lebih dalam bentuk mentah. Ia adalah tempat yang menakjubkan yang saya lawati. Kami belajar tentang sejarah Buddhisme dan menangkap banyak gambar di sana.

Selepas itu, kami menuju ke arah yang paling indah dalam keseluruhan lawatan yang merupakan Margalla Hills. Di sana kita perlu mengesan jejak 5. Kami memulakan perjalanan dengan semangat penuh. Saya bersama Sir Rizwan dan rakan sekutu saya Amna. Kedua-duanya sangat bertenaga dan bersemangat untuk sampai ke destinasi. Semasa pengesanan, kami menikmati jenaka Sir Rizwan dan mengambil banyak gambar. Kami menyiapkan pelawat kami terlebih dahulu dari semua orang. Keindahan bandar dan gunung itu benar-benar hebat dari atas.

Selepas itu, kami melawat kampung Saidpur di Islamabad. Kami sangat bersenang-senang ketika menyaksikan kemuliaan bangunan lama ini. Mereka ketawa ceria dan detik gila yang menyeronokkan hanya menakjubkan. Dalam perjalanan kembali ke Faisalabad kami berhenti di Balaksar Interchange untuk makan malam. Ia adalah tempat yang sangat indah dan damai. Kami mengambil rehat dan makan malam yang disajikan dan kami makan di persekitaran yang paling menyeronokkan. Kemudian pada sesi gambar, menangkap pergerakan berharga mereka di mata kamera menyala.

Kami sampai di Faisalabad pada waktu pagi pada pukul 6 pagi.

Ini adalah pergerakan yang paling istimewa dan penting atau bersama-sama yang mentor kami memberi penghormatan kepada kami. Kami menikmati seluruh lawatan dan membuat banyak kenangan bersama.

Setelah semua keseronokan dan kegembiraan kami mengambil gambar kumpulan dan mengucapkan selamat tinggal kepada satu sama lain dengan hati berat dan janji yang akan kami jumpai tidak lama lagi. Jadi hari itu berakhir dengan banyak keseronokan, janji, dan harapan. Ingatan pada hari tertentu itu, sebenarnya, perjalanan selama tiga bulan masih segar dalam fikiran saya dan ia akan kekal seperti sepanjang hidup saya.