Sebagai Girl Island Part-Time

Gambar oleh Evi Radauscher di Unsplash

Ia tidak diketahui oleh orang yang berusia dua puluhan untuk mula berpindah ke titik pantai untuk percutian musim panas mereka. Walaupun, saya telah melakukan ini selama dua puluh tahun. Ia akan menjadi dua puluh satu tahun, tetapi saya kesal melangkau setahun.

Dengan nasib dilahirkan ke dalam keluarga kelas bawah / kelas pertengahan, Nenek Besar saya memiliki sebuah rumah di Wildwood sebelum menyampaikannya kepada ibu saya ketika dia meninggal dunia. Rumah saya mungkin salah satu rumah yang paling jelek di pulau itu, tetapi bagi saya ia adalah rumah kedua saya. Secara harfiah, keluarga saya berkemas pada awal bulan Jun, mengunci rumah saya yang sebenar, kita semua melompat ke satu kereta, dan tidak kembali sehingga bulan September. Saya selalu mendapat komen bercampur-campur, "omg tidak akan terlepas kawan-kawan anda", "ia mesti membosankan", "anda bernasib baik", "bolehkah saya hidup dengan anda?" Saya fikir ia adalah sejenis campuran dari semua perkara itu, tetapi Wildwood adalah sesuatu yang saya tidak akan pernah berputus asa.

Sedang berada di mana ia berada di sana. Tunggangan sentiasa menyeronokkan, saya suka berenang di lautan seperti saya lumba-lumba, saya selalu membuat kawan dengan anak-anak di pantai atau di taman, saya mempunyai ibu dan ayah saya, dan saya makan apa sahaja yang saya mahukan. Saya fikir saya pergi menaiki motosikal bergerak setiap malam sehingga saya benar-benar besar untuk perjalanan, dan mereka tidak lagi membiarkan saya pergi. Bukannya saya tidak mahu pergi tunggangan anak besar, ia hanya tidak sejuk seperti motosikal biru freaking, yang saya bersumpah melompat lebih tinggi kemudian selebihnya ketika pergi ke jalan palsu (pesawat juga cukup sejuk, tetapi satu kali Saya terjebak, dan jenis saya aneh).

Saya rasa saya suka Wildwood sehingga saya mula menghadiri sekolah menengah dan benar-benar membuat kawan / masuk ke dalam hubungan. Saya rasa saya merasakan saya sudah lama bertahan dengan keluarga saya sepanjang hari dan menunggang perjalanan setiap malam. Kemudian saya berlebihan berat badan supaya saya mula menonton diet saya. Namun, malam permainan papan, hari rawak di mana rakan-rakan akan turun, dan saya mula bekerja telah menolak saya melalui. Oh dan tentu saja mendapat super tan di pantai setiap hari.

Satu-satunya musim panas yang saya tidak pergi ke Wildwood adalah pelajar kolej saya yang baru, dan saya mempunyai hubungan dua tahun dengan teman lelaki saya. Saya tinggal bersama dia, dan saya tidak mahu meninggalkannya. Jadi saya menghabiskan musim panas saya bekerja di rumah dan duduk di rumah berhawa dingin, bermimpi duduk di pantai panas terik dengan lebih lemonade lebih manis dan keriting goreng. Saya suka kekasih saya, tetapi saya suka keluarga saya dan rumah kedua kami. Kami akhirnya berpisah dan hubungan saya agak goyah sejak itu. Wildwood kini seperti saya melarikan diri dari semua yang berlaku pada bulan-bulan musim sejuk dalam hidup saya. Wildwood adalah di mana saya berlari ketika saya berpisah dengan seseorang atau ketika saya berhenti kerja yang lumpuh atau merasakan hidup saya terbalik (jika anda menetap saya, bersedia untuk akhir Mei berpisah, agak normal, seperti yang berlaku empat kali).

Jadi mengapa saya suka Wildwood sebagai berusia dua puluh dua tahun?

1. Waktu keluarga. Saya suka menghabiskan masa bersama keluarga saya. Ibuku dan kakak saya adalah sahabat terbaik saya dan hanya menggantung di sekeliling mereka tanpa henti menjadikan saya begitu yakin / bahagia.
  2. Jumlah latihan rawak yang saya dapatkan adalah tidak benar walaupun tidak mencuba. Saya menunggang motosikal saya di mana-mana kerana tidak ada gunanya memandu di sana, maka saya berenang di pantai, dan kemudian saya berjalan di atas laluan kereta api seperti setiap malam (juga, saya sebenarnya suka berlari, jadi ada juga campuran itu). Saya kehilangan banyak berat pada musim panas.
  3. Selalu ada kerumunan orang baru, dan saya bertemu begitu ramai. Ada orang-orang yang penduduk tempatan (banyak kawan saya), tetapi juga orang baru yang turun sepanjang masa.
  4. Selalu ada sesuatu yang perlu dilakukan dan kebanyakannya cukup murah. Untuk Krismas, saya selalu meminta pas musim supaya saya sentiasa dapat menaiki tunggangan di malam hari secara percuma, pantai adalah percuma dan baik untuk chillen, tetapi juga pihak, taman air adalah percuma (untuk pemegang pas musim), selalu ada sesuatu yang baru di boardwalk yang menyeronokkan (kebanyakannya arcade), bar mempunyai muzik secara langsung, yang selalu menyeronokkan untuk pergi, walaupun anda hanya mendapat makanan, mendayung boarding / kayak di teluk, senarai terus dan seterusnya ..
  5. Jumlah wang yang saya simpan adalah gila. Saya tidak membelanjakan wang ke atas gas. Saya tidak membayar untuk hidup dan ibuku melakukan membeli-belah runcit. Saya tidak minum. Saya mempunyai pas musim, dan saya selalu mendapat pakaian renang untuk Krismas. Jadi, semua wang yang saya buat agak banyak dibuang dalam simpanan saya.
  6. Saya sentiasa mendapati diri saya sendiri. Saya kelihatan gila di sana separuh masa kerana saya tidak peduli apa yang saya suka, tetapi ia membantu keyakinan saya. Saya terlepas dari banyak negatif yang berlaku di rumah. Jadi pada dasarnya percutian fizikal dan mental. Saya fikir apa yang berlaku pada musim sejuk dan bagaimana untuk tidak mengulanginya apabila saya pulang ke rumah. Kemudian sudah tentu semakin dekat dan dekat dengan keluarga saya.
  7. Akhirnya, ini mungkin kelihatan seperti pembohongan kerana kerja adalah kerja, tetapi bekerja sangat menyeronokkan di sana. Orang ramai hanya bagus dan juga pelanggan.

Akhir cerita, jika anda pernah berpeluang tinggal di pantai. Saya berjanji anda tidak akan menyesalinya. Bangunkan bunyi burung camar, yang mempunyai gelombang pantai semulajadi, dan hanya perlu memakai pakaian renang setiap hari adalah kehidupan yang paling ingin hidup. Ia adalah beberapa bulan kebahagiaan yang tidak berkesudahan, dengan tan panas, ciuman rahsia, dan set matahari yang tidak akan dilupakan.