Jangan ambil apa-apa!

9 bulan lalu Saya mencium seorang gadis. Tiga hari kemudian, saya terpaksa meninggalkannya selama 4 bulan.

Sebagai peringatan, dia memberikan saya dasi rambut. Saya memakainya pada pergelangan tangan saya sentiasa, dan mengambil gambar dengannya di semua tempat yang menakjubkan yang telah saya bawa. Dan sebagainya The Story Tie Hair dilahirkan - cerita yang mungkin memberi inspirasi kepada anda.

Ia tidak mudah digunakan untuk memakai tali leher di pergelangan tangan saya.

Aduh!

Perhentian pertama saya ialah Itali.

Saya pergi ke tempat paling romantis di bumi, sahaja: Venice.

Tetapi tali rambut itu dipakai dengan cepat.

Nasib baik setelah tiba di rumah saya mendapat tiga lagi ikatan rambut dengan surat dari bayi saya.

Saya meletakkan salah satu daripada hubungan rambut baru di pergelangan tangan saya dan pergi ke ibu negara Republik Czech, Prague.

(Old Town Square - Prague)

Dan begini bermula musim panas yang luar biasa, penuh pengembaraan.

Saya terbang ke San Francisco, CA.

Kali pertama saya di AS! Saya rasa seperti dalam GTA.

Saya bersarapan di Ibu Pejabat Google, hampir menjatuhkan es krim saya, apabila saya berjumpa M.Z. di Facebook dan berakhir di makan malam di Apple.

(Mountain View, Palo Alto)

Saya telah tercalar sekeping bangku merah yang besar dan menggantung di sekitar universiti impian saya.

(Jambatan Golden Gate & Stanford)

Saya menikmati pemandangan San Francisco.

(Taman Corona Heights)

Dan kemudian saya terbang ke Hawaii untuk tiga bulan akan datang ...

Untuk merendam di beberapa getaran ALOHA.

Saya melihat penyu di Black Sand Beach (menonton dengan teliti).

Berenang di Green Sand Beach.

Saya melompat dari hujung selatan Hawaii.

Saya Berjalan pada lava yang keras.

Saya menunggang lebih daripada 2500 batu.

Saya belajar sejarah pulau Hawaii.

Saya melihat semua matahari terbenam yang menakjubkan.

Dan saya meneroka sifat Hawaii (yang menakjubkan!).

Saya berdoa untuk hubungan saya.

Saya melawat taman gunung berapi kebangsaan.

Dan saya nampak lava mengalir.

Pandangan saya sebelum setiap perjalanan pada pukul 6 pagi.

Dan inilah yang saya nonton sepanjang perjalanan tersebut.

Saya pergi ke Lembah Pololu.

Dan banyak lembah lain.

Saya mendedahkan diri saya kepada pelbagai bahaya.

Saya berjalan di hutan sahaja dan menemui tempat baru.

Saya jatuh cinta dengan aroma lautan.

Saya cuba melayari kali pertama dalam hidup saya.

(Waipio Valley - ini juga merupakan tempat di mana saya tenggelam kamera GoPro - R.I.P)

Ia adalah perjalanan hidup saya.

Saya menyaksikan panorama indah di Oahu ❤.

(Kualiti iPhone Shitty)

Saya memeriksa monumen penting orang dari masa lalu.

Saya melawat Pearl Harbor.

Saya berharap ke puncak gunung berapi tertinggi di dunia, Mauna Loa.

Saya menghabiskan malam sahaja di sebuah kabin kecil.

Saya meninggalkan mesej dalam buku pelawat.

Saya melihat matahari terbenam yang indah di kilang-kilang, menjadikannya 16 batu dengan kaki yang sangat bernilai.

Akhirnya saya mencapai puncak - 13,679 kaki di atas paras laut.

Sepanjang perjalanan ke bawah, hujan lebat. Kabut ada di mana-mana dan saya dipimpin oleh timbunan batu.

(Sama seperti kamera kalis air saya tidak banyak bukti air sama sekali. Terima kasih Canon)

Matahari terbenam dari Mauna Kea (kakak gunung berapi Mauna Loa) adalah satu lagi pengalaman seumur hidup.

Pernahkah anda mencuba Mai Tais? Kamu patut.

Kauai pasti pulau yang paling indah.

(Jangan biarkan kelihatan menipu anda. Pantai yang di bawah ini mengambil masa lebih daripada 80 umur.)

Saya masih tidak boleh mendapatkan cukup lembah ini.

Air terjun terbesar yang pernah saya lihat - 300 kaki tinggi.

Dan pemandangan yang paling indah yang pernah saya lihat.

Beberapa pengalaman yang lebih menarik daripada kenaikan saya di Waimea Canyone.

Selepas itu saya berehat dengan berbasikal di sekitar Pantai Kauais.

Telah terobsesi oleh semua batu itu.

Mati di tempat terbaik.

(Beberapa ikan kelihatan seperti dari Mencari Nemo, saya bersumpah!)

Saya pergi melalui banyak pemeriksaan keselamatan di lapangan terbang.

Tetapi itu semua berbaloi, kerana saya mempunyai seluruh Honolulu di telapak tangan saya.

Pemandangan hebat dari Diamond Head.

Selepas mendaki Koko Ketua, saya fikir saya akan mati akibat sakit kaki.

Dan menikmati panorama hebat dari atas.

Dan juga sisi lain.

Pantai Waikiki dan Honolulu sangat sibuk. Saya tidak merasa seperti berada di Hawaii lagi, tetapi matahari terbenam masih menakjubkan.

(Ini mungkin kita)

Kembali selepas 4 bulan.

Saya mencium seorang gadis empat bulan lalu dan selepas itu saya perlu menciumnya lagi.

Saya berikan dia ikatan rambut kembali. Saya tidak melihatnya selama 16 minggu, 113 hari, 2712 jam. Saya pulang dan kami bersama. Tetapi tidak lama selepas saya terpaksa memulakan di universiti di negara jiran dan terpaksa meninggalkan ... lagi. Saya tahu, seperti setiap kisah cinta yang pernah ditulis, walaupun ini akan berakhir dan ia berakhir selepas sembilan bulan hubungan kami. Saya melawatnya setiap bulan, tetapi walaupun itu tidak mencukupi untuk dia tidak berminat dengan lelaki yang berbeza.

Ini bukan jeritan anak lelaki yang terdesak, yang pecah dari cinta yang kekanak-kanakan, ke dalam kegelapan. Ini adalah satu peringatan semata-mata untuk anda semua, yang mempunyai anda yang lain yang penting di samping anda setiap hari dan kadang-kadang lupa apa yang mereka maksudkan kepada kami. Terimalah apa yang anda miliki, kerana anda mungkin tidak memikirkannya esok.

Saya tidak menulis ini dengan rasa takut, benci, atau cinta yang patah hati. Tetapi dengan satu mesej untuk memberi anda: Jika anda bahagia dalam hubungan, jangan lupa untuk bersyukur bahawa anda berada dalam satu kerana ia mungkin lebih daripada beberapa orang. Jangan sekali-kali mengambil sesiapa sahaja untuk diberikan.

Ditulis & ditangkap oleh Marek Dlugoš | Diterjemahkan oleh Martin Mikuška | Dibetulkan oleh Lukáš Bandura