The Ultimate Yellowstone / Teton Itinerary

Ini adalah jadual perjalanan yang kami ambil pada bulan September 2016 dengan isteri, dua tahun, dan undang-undang mertua saya. Merancang dan melaksanakan perjalanan tiga generasi dengan pelbagai tahap aktiviti dan kesabaran adalah sukar. Tetapi kami melakukannya! Perjalanan kami adalah kejayaan besar dengan semua orang (termasuk anak kecil kami).

Oleh kerana kami telah kembali, saya mendapat banyak permintaan dari orang-orang tentang perjalanan kami, jadi saya memutuskan untuk menulis semua perkara dan meletakkannya di Internet (terutamanya kerana saya tidak mahu menggali melalui e-mel saya tahun kemudian untuk meneruskannya kepada seseorang - saya hanya dapat menunjukkannya di sini).

Perhatikan ini adalah jadual perjalanan bagi mereka yang suka bepergian sendiri - kerana lawatan besar menghisap dan 'menyebabkan ini adalah Amerika. Kami akan membuat perjalanan jalan dan tidak berada pada jadual orang lain.

Krew kami

Matlamat Perjalanan

Kami pergi untuk campuran mewah + di luar untuk perjalanan kami. Ia semacam campuran terbaik, menyebabkan anda boleh mendaki sepanjang hari tetapi mempunyai bilik, pancuran, dan makan yang hebat untuk kembali ke. Perjalanan ini bukan tentang mengimbanginya. Saya suka perjalanan backpacking yang baik, tapi ini bukannya - kami mengambil undang-undang kami dalam perjalanan ini dan kami berumur 2 tahun - jadi kami tidak mahu menyusunnya lebih daripada yang kami perlukan. Jadi tiada perkhemahan. Dan tiada Motel 6.

Penginapan

Kunci perjalanan ini adalah untuk menempah penginapan anda sangat awal - sekurang-kurangnya 9 bulan keluar, jika tidak setahun. Hotel-hotel di Yellowstone buku benar-benar awal (menyebabkan ia begitu popular). Kami menempah pada bulan Januari untuk perjalanan September kami. Tidak lama kemudian, saya tidak fikir kita akan mendapat sebarang bilik. Anda boleh tinggal di "bandar-bandar gerbang" Cody, West Yellowstone, atau Gardiner - tetapi tidak sama dengan memandu setiap hari. Ia lebih baik tinggal di taman di pondok-pondok taman kebangsaan yang mulia.

Kami melakukan Grand Teton pertama dan kemudian Yellowstone. Anda boleh melakukannya dengan cara yang lain juga. Saya fikir kedua-duanya akan baik-baik saja. Inilah yang kami memesan.

• Tiga malam di Grand Teton. Jika cukup awal mendapatkan Jenny Lake Lodge. Tetapi jika tidak - it's ok - Jackson dan Teton Village mempunyai beberapa tempat yang hebat untuk tinggal dan mereka benar-benar 5 minit dari taman. Jadi tiada masalah. Kami tinggal di Teton Mountain Lodge. Amat disyorkan. Bilik kami cantik dengan dapur dan kami menggunakan 2 kolam renang dan 3 tab mandi panas secara percuma. Dan spa pelengkap dengan 'bilik stim eucalyptus'. Itulah sejenis pengalaman dalam dirinya sendiri. Cerita panjang pendek - ia adalah hebat untuk kembali kepada yang selepas kenaikan panjang. Dan pada dasarnya hiburan segera (dan lobak merah) yang anda boleh menjejaskan di depan usia dua tahun, seperti dalam "jika anda makan brokoli ini kami akan membawa anda berenang!". Bekerja setiap masa :).
  • Dua malam di Canyon Lodge di Yellowstone. Rumah ini adalah jenama baru dan menakjubkan. Secara harfiah telah diubahsuai dua tahun yang lalu. Ini adalah penginapan mewah moden.
  • Satu malam di Mammoth Hotel di Yellowstone. Kami tinggal di kabin di sana (sebab itu semua yang ada). Ia adalah desa, tetapi juga bagus. Bersih, selesa, dan dirasakan seperti tinggal di sebuah kampung tentera kecil (sebab itulah Mammoth dulu).
  • Dua hari di Old Faithful Lodge di Yellowstone. Inilah fulcrum. Kami pada dasarnya telah menempah seluruh perjalanan kami apabila kami dapat mendapatkan sebuah bilik di Old Faithful Inn. Hotel ini menakjubkan. Ia merupakan Landmark Sejarah Nasional yang dibina seperti kabin log raksasa. Kami mendapat bilik di "rumah lama" bahagian asal hotel yang dibina pada tahun 1800-an. Masalah dengan bilik-bilik ini adalah tidak ada bilik mandi bersambung. Saya fikir ia akan menjadi isu, tetapi ia tidak sama sekali. Bilik air "gaya asrama" awam adalah bersih dan dilapis dengan marmar dan lekapan mewah. Bukan bilik mandi asrama biasa anda. Tinggal di Old House! - anda tidak akan menyesalinya. Pesona tidak dapat ditandingi dan kami berada jauh dari atrium / lobi utama di mana mereka mempunyai muzik langsung setiap malam, kopi, bar, dan perapian yang besar. Juga, anda boleh duduk di beranda hotel dan melihat Old Faithful pergi. Selain itu, tinggal di sini adalah penyebab permainan changer maka kita boleh bangun awal dan berjalan di Old Faithful dan Upper Geyser Basin sebelum bas-bas pelancongan muncul. Anda juga boleh bertahan dengan sangat lewat dan keluar untuk melihat geysers oleh cahaya bintang. Anda boleh mengambil gambar seperti ini di Old Faithful pada waktu malam. Lakukannya. Dapatkan sekurang-kurangnya dua malam di sini dan bina selebihnya perjalanan anda di sekelilingnya.

Masuk ke sana

Terbang ke Salt Lake City (bukan Jackson). Ia kos lengan dan kaki untuk terbang ke Jackson, WY - di mana Grand Teton adalah (dan lapangan terbang terdekat dengan Yellowstone). Ia lebih baik untuk terbang ke Salt Lake City sebaliknya. Berbuat demikian. Kami menyelamatkan $ 400 seorang yang terbang ke SLC bukan Jackson.

Sewa kereta yang selesa (kami mendapat minivan untuk kita semua) - dan melakukan perjalanan 5 jam yang mudah ke Grand Teton / Yellowstone. Pandu interstate di Idaho - ia sangat indah dan pantas. Secara harfiah - had laju adalah 80 MPH di banyak tempat.

Peralatan

• Pakaian biasa untuk barangan biasa. Saya mempunyai dua pasang jeans, dua baju, satu sweater, dan Van saya. Jaket hangat, beanie, dan juga sarung tangan ringan mesti berlaku pada musim gugur. Pek untuk suhu yang lebih sejuk daripada yang anda harapkan. Ini berada di pergunungan dan sejuk daripada yang anda fikirkan - terutamanya pada waktu malam. Malah pada bulan September kami mempunyai banyak malam di mana suhu adalah 30 darjah F.
  • Peralatan mendaki standard. Seluar, baju wicking panjang, baju wicking pendek, topi trak, kasut hiking hari yang kukuh, dan cermin mata hitam.
  • Tiang mendaki untuk mertua - mereka menyukai mereka dan ia benar-benar membantu mereka menavigasi beberapa lereng.
  • Osprey Poco Plus Infant Carrier. Ini adalah perkara bayi terbaik yang kami beli. Anak perempuan kami suka di sana dan ia sangat selesa untuk dipakai. Walaupun pada akhir 6 batu ia mula menyakiti bahu saya sedikit - tetapi itu terutamanya menyebabkan saya membawa 40 paun di belakang saya. Kuncinya adalah untuk berehat setiap jam atau lebih selama 10 minit supaya bahu anda tidak pernah letih.
  • Kereta bayi Umbrella. Untuk tempat yang anda tidak mahu menggunakan pembawa.
  • Kerusi kereta. Kami membawa kami dari rumah, mengikatnya ke dalam kereta pada hari pertama dan meninggalkannya di sana sepanjang masa.

Jadual Perjalanan

Sekarang akhirnya ke jadual perjalanan. Kami cuba untuk pergi ke persimpangan yang baik dari hiking keras, makan, berehat, bersiar-siar, dan memandu. Saya sangat mengesyorkannya. Saya tidak terperangkap sebagai lelaki luar yang keras. Undang-undang pertengahan tahun 60-an juga menyukainya. Dan kanak-kanak berusia 2 tahun juga berkembang pesat. Banyak falsafah dan minat yang bersaing - tetapi semuanya berjaya.

Hari 1: Dapatkan dari Salt Lake City

• Terbang pagi ke Salt Lake City. Pergi ke sana sebelum tengah hari.
  • Sewa kereta anda dan memandu 5 jam, melalui Idaho, ke Jackson, WY.
  • Dapatkan makan malam di Jackson atau di Kampung. Kami makan di tempat yang hebat ini dipanggil Calico yang berjarak 5 minit pemanduan dari Kampung Teton.
  • Berehatlah.

Hari 2: Grand Teton Classic Sightseeing + Boating

• Saya bangun awal pada jam 7 pagi dan mengambil kereta keluar untuk mendapatkan beberapa gambar pagi. Saya memandu jalan Moose-Wilson ke taman itu dan secara amnya terkejut dengan pemandangannya. Ia adalah rahang yang menjatuhkan dengan awan dan gunung pada waktu pagi.
  • Saya fikir vista terbaik hanya di selatan Tasik Jenny (lihat di bawah). Ia mempunyai pagar dan pendirian aspen ini di latar depan. Pemandangan sudut Cascade Canyon dan pemanduan pemandangan tasik Jenny juga sangat legit.
Teton pada waktu pagi.
  • Selepas sarapan pagi kami melakukan litar yang sama dengan orang-orang. Ia sama baiknya pada 11 pagi - tetapi cahaya untuk fotografi lebih baik pada 7:30 pagi. Jadi, bergantung kepada apa yang anda mahukan.
  • Kami makan tengahari di Colter Bay dan selepas itu kami menyewa bot motor dari Colter Bay Marina dan membawanya keluar di atas tasik. Melakukan ini! Ia adalah pemandangan yang unik dari Teton. Dan ia adalah hebat untuk mengambil bot di atas tasik. Kami mendapat pengalaman spektrum penuh - menenangkan air tenang untuk memotong berangin. Saya berumur dua tahun pun mengambil giliran kapten bot. Dia mengira pendikit dalam 30 saat.
Menangkap bot kami seperti bos.
  • Selepas berperahu kami memandu kembali dengan cara lain dan dihentikan oleh beberapa mata vista yang lain. Oxbow Bend - pasti terkena itu pada musim gugur. The aspens terdapat kuning blindingly. Juga menghantui Sungai Snake melihat. Ansel Adams mengambil pukulannya yang terkenal dari sana.
Sungai Ular Terlihat
  • Kami memandu melalui Jackson pulang ke rumah dan akhirnya menghabiskan banyak masa di sana - kopi, membeli-belah tetingkap, dan bertemu dengan whisperer beruang - yang memberi kami sebatang bekas yang tidak digunakan untuk semburan beruang. Semburan beruang adalah MUST hiking di Tetons dan Yellowstone.
  • Secara rawak: Lelaki ini, cuma sebut saja dia "pembisik beruang", takut dari shi * dari saya dalam proses. WTF. Kenapa tidak boleh jadi takut kepada manusia seperti hidupan liar lain? Mengapa saya perlu mengenakan bayaran? Saya secara ringkas berfikir tentang mendapatkan senapang serangan dengan kartrij berkapasiti tinggi dan bukannya "menanggung semburan". Semburan peluru berbunyi lebih baik daripada semburan capscacin apabila beruang sedang mengenakan saya. Tetapi saya tidak melakukannya. Terutamanya kerana saya tahu saya akan menembak setiap perkara yang berpindah secara sembarangan. Akan ada kerosakan cagaran.
  • Kembali di hotel kami membersihkan dan mendapat makanan yang baik di Kampung.
  • Kami akan memeriksa tab panas di atas bumbung, tetapi kami sangat letih dari perjalanan dan tidak tidur banyak kami hanya melanda jerami.

Hari 3: Hari Mendaki Teton

• Ini adalah hari untuk kenaikan teras keras. Saya dan isteri saya cuba melakukan kenaikan Cascade Canyon ke Lake Solitude, tetapi kami terlambat untuk memulakan sehingga kami tidak boleh melakukan keseluruhan gelung sepanjang 18 kilometer. Pilihan lain yang hebat (yang kami pelajari kemudian) adalah kenaikan 19 batu yang sangat panjang yang bermula di Paintbrush Canyon, naik ke Paintbrush Divide, jatuh ke Lake Solitude, dan kemudian kembali ke OUT Cascade Canyon. Harus bermula lebih awal untuk itu - 6 atau 7 pagi.
  • Bahawa dikatakan, kami 12 miler naik dan turun Cascade Canyon juga banyak rad. Pemandangannya adalah epik - katedral gunung di sekeliling kita, aliran gunung yang sempurna, tasik gunung yang jernih. Ini pada dasarnya apa yang kelihatan seperti syurga ketika saya gambar di kepala saya.
Di dalam Cascade Canyon
  • Ketika kami sedang mendaki gunung, mertua kami menjaga anak kami - berjalan di sekitar Tasik Jenny dan berenang di hotel.
  • Kami mendapat makan malam yang baik malam itu dan direndam di dalam tab mandi panas hotel selepas kenaikan panjang.

Hari 4: Drive Indah ke Yellowstone

• Kami bangun pada awal hari ini dan hanya menggunakan setiap sumber daya luar hotel yang ditawarkan sebelum memeriksa: Kami berenang bersama anak kecil kami, kami menggunakan tab mandi panas, kami menggunakan Bilik Wap Eucalyptus. Saya hampir tewas di sana itu sangat panas.
  • Kami makan tengahari di Jackson di kafe ini yang dinamakan Cafe Genevieve.
  • Selepas makan tengahari, kami melanda Pusat Pelawat Craig Thomas di Grand Teton. Ia adalah sebuah bangunan yang indah dengan pemandangan Teton yang menakjubkan. Pergi melihatnya. Dan ambil gambar dengan tanduk di sana. Kami mungkin sepatutnya pergi pada permulaan perjalanan, tetapi kami pergi pada akhirnya. Whatevs.
  • Kami memandu perlahan ke Yellowstone - matahari petang awal adalah mulia sehingga kami mengambil banyak gambar dalam perjalanan. Kuning aspen, gunung yang menawan, dan pukulan ini saya ambil dari selatan Jenny Lake. Ia adalah kegemaran saya dalam perjalanan.
Hidup ini indah.
  • Selepas gambar yang cukup, akhirnya kami mengucapkan selamat tinggal ke Taman Negara Grand Teton dan menuju utara ke Yellowstone. Selepas memasuki taman, kami menuju ke Kawasan Geyser Thumb West untuk melihat ciri panas bumi pertama kami dan Lake Yellowstone.
  • West Thumb Geyser area bukanlah salah satu kawasan geyser utama, tetapi ia adalah intro yang hebat untuk taman dan benar-benar bernilai pergi - terutamanya kerana ia betul-betul di sebelah Yellowstone Lake. Bahagian yang terbaik adalah kita juga berlaku untuk menjadi kawanan besar rusa yang hanya melepak di sana juga.
Barat Thumb Geyser Basin
  • Selepas West Thumb Geyser Basin, kami memandu melalui Hayden Valley sekitar matahari terbenam dan berlari ke bison pertama kami. Ini adalah awal, jadi kami berhenti dan memandang. Pada hari terakhir kami di Yellowstone anda sama - "bison, whatevs". Ia seperti melihat tupai pada ketika itu.
  • Kami tinggal di Canyon Lodge dan makan di restoran di sana malam itu.

Hari 5: Grand Canyon of Yellowstone

• Saya bangun awal pagi ini dan pergi ke Hayden Valley untuk mendapatkan beberapa gambar hidupan liar tanpa keluarga. Saya melihat kawanan besar bison dan hanya terlepas melihat Grizzly cuba untuk menurunkan seekor anak lembu. Yang lain ada yang bercakap tentangnya seperti gila.
  • Saya mendapat beberapa pics yang baik pada kabus pagi dan kemudian memandu seperti 1 minit ke Cauldron Sulfur. Ternyata, ia mempunyai pH 1 - lebih banyak daripada asid bateri. Sekiranya saya jatuh ke dalamnya secara literal akan mencairkan saya ke dalam atom konstituen saya - tulang dan semua. Ia adalah peringatan yang baik untuk kekal di jalan.
  • Dalam perjalanan pulang saya memukul beberapa titik vista Canyon - Lower Falls, Upper Falls. Ia bagus pada pukul 8 pagi pada waktu pagi - sama sekali tidak terkecil.
  • Selepas sarapan pagi di dalam bilik, saya mengambil semua orang untuk naik 6 batu di sepanjang Grand Canyon of Yellowstone. Saya fikir ia akan menjadi cara yang lebih baik untuk melihat canyon dan jatuh daripada melakukan litar kereta pelancong yang rutin. Ia cukup rata bahawa tiada siapa di pihak yang mengadu tentangnya. Malah, semua orang adalah super gung-ho mengenainya.
Grand Canyon of the Yellowstone
  • Kami bermula dari Uncle Toms dan berjalan kaki ke lembah Artis. Kami mendapat pemandangan menakjubkan ke dalam canyon dan jatuh sepanjang jalan. Di luar Titik Artis, kami melangkah ke arah Titik Sublime, beralih ke tasik kecil, dan kemudian kembali ke kereta kami di sepanjang kawasan luaran kawasan pedalaman. Itu sangat sejuk. Tiada laluan kereta api, tiada orang, hanya kami dan mata air panas.
Kami berjalan kaki di sekitar Canyon
  • Kami makan tengahari di Canyon Village dan yang lain mahu berehat sedikit. Saya kembali keluar dan memeriksa kawasan Gunung Berapi Lumpur dalam hujan sekejap. Saya melakukan laluan itu di sana kira-kira sejam. Ia sejuk di tengah hujan. Banyak kolam, fumaroles, dan beberapa periuk lumpur kering. Kebanyakan orang boleh merinduinya. Pergi jika anda seorang pelik seperti saya yang terobsesi dengan gunung berapi.
  • Kemudian malam itu kami pergi ke program renjer. Ia sangat membosankan. Mengenai burung yang dikenali sebagai Nutcracker Clark. Kami baru sahaja pergi selepas beberapa minit dan mengisar sekitar pusat pengunjung dan kedai hadiah. Program ini berbeza setiap malam. Dengan penceramah dan topik yang lain, saya fikir ia mungkin menarik - cuba mencuba - tetapi biarkan jika terlalu membosankan.

Hari 6: Lembah Lamar dan Mammoth

• Kami mendapat permulaan awal hari ini dan memandu timur laut dari Canyon ke Lembah Lamar. Lembah ini dikenali sebagai "Serengeti dari Amerika Utara" kerana semua hidupan liar di sana. Ia hidup sepenuhnya dengan pengebilannya. Malah, ia adalah amazeballs. Kemuncaknya adalah melihat kawanan bison bison berpindah ke lembah.
Roaming Buffalo.
  • Inilah sebabnya mengapa Taman Negara mengagumkan. Garis dari lagu itu - "berikan saya rumah di mana kerbau berkeliaran." - anda benar-benar merasakannya di sini. Inilah yang digunakan Amerika Barat seperti sebelum manusia mengambilnya dan merosakkannya.
  • Kami melihat lebih banyak hidupan liar di Lembah Lamar - kawanan pronghorn, kawanan domba bighorn, kami juga berhenti di tepi jalan di mana sekumpulan orang bersiap dengan skop mencari serigala. Kami tidak melihat apa-apa, tetapi nampaknya ada beberapa pek di Lembah Lamar. Anda harus menjadi sangat berdedikasi untuk melihat orang-orang itu.
  • Di hujung timur Lembah Lamar, kami melakukan perjalanan sejauh 1.6 kilometer dan sekitar Trout Lake. Batu untuk batu ini mungkin usaha terendah, kenaikan ganjaran tertinggi di Yellowstone. Anda naik hanya beberapa kaki dan berakhir di tasik gunung kecil ini. Ia mencerminkan langit seperti cermin. Kami sejuk di sana seketika untuk menyerapnya.
Trout Lake
  • Kemudian kami masuk ke dalam kereta dan mengangkutnya ke Mammoth. Kami lapar dan tidak makan siang lagi. Mammoth adalah sebuah pos kecil yang sejuk di utara Yellowstone. Kami mendapat makan tengah hari di deli dan memeriksa Mammoth Terraces yang terkenal. Saya ingat ini daripada menjadi kanak-kanak dan sebenarnya agak mengecewakan kerana banyak teres telah DIED! Tidak apa-apa yang dilakukan manusia - mereka meninggal kerana gempa kecil yang mengubah struktur bolong air. Terdapat sekumpulan teras baru yang dibentuk - tetapi mereka tidak berkembang ke ruang luas yang luas ini yang Minerva dan Jupiter Terrace kembali pada tahun 1987 ketika saya terakhir di sini. Tetapi masih benar-benar bernilai melihat.
  • TIP PRO: Jika anda bepergian dengan anak perempuan dua tahun yang terobsesi dengan Frozen dan dia meminta anda "Adakah ini Elsa's Castle?" - jangan berfikir dua kali sebelum menjawab "Ya, ya ini adalah Elsa's Castle." Tahap semangat tinggi akan dapat ditingkatkan ke tahap yang lain dan dia akan menyeret anda untuk melihat semua ciri panas bumi di taman itu. Bila-bila masa dia melambatkan anda boleh berkata "Saya fikir Elsa akan berada di kastil seterusnya, mari lihat jika kita boleh menangkapnya". Dia akan bercakap dengannya.
Ya, ya itu IS Elsa's Castle.
  • Kerana sejuk, kami hanya melakukan Lower Terraces dan meninggalkan bahagian atas untuk esok. Kami berehat dan makan malam mewah pada malam itu di Ruang Makan Mammoth. Saya makan bison - kerana itu hanya siapa saya.

Hari 7: Lembah Geyser Norris dan Old Faithful

• Kami mempunyai sarapan besar yang bagus dan mendapat permulaan yang lebih awal. Kami memasuki Terraces Mammoth Upper. Ia tidak begitu hebat seperti Terraces yang lebih rendah, tetapi masih bernilai melihat. Kami menghabiskan kira-kira sejam di dalam hujan sejuk dan berselang-seli di sana.
  • Kemudian kami masuk ke dalam kereta kami dan turun ke Norris Geyser Basin - kawasan geoterma terbesar di taman. Sayangnya jalan terus ada ditutup, jadi kami terpaksa mengambil jalan keluar 90 minit - ke sana pada awal petang. Norris adalah di mana anda boleh benar-benar melihat ruang lingkup aktiviti panas bumi di taman. Ia adalah tempat yang luas dengan batu-batu jalan kaki.
  • Kami melakukan gelungan lembangan lebih kurang 1.5 batu - begitu banyak mata air panas, fumaroles, dan geysers yang menggelegak di seluruh tempat. Bau sulfur di mana-mana. Ia adalah hari yang mulia sehingga kami benar-benar menikmatinya. Anak perempuan saya terus bertanya pada setiap ciri:
"Adakah Elsa membuat ini?"
  • Jawapan yang betul adalah sentiasa "ya".
Panorama Lembangan Geyser Norris
  • Selepas rehat yang pendek mengembara pusat pelawat kecil, kami melakukan gelung sampingan atas 2 batu. Ini lebih jauh - merebak melalui hutan ke tandan lebih banyak ciri panas bumi. Jika anda letih, anda boleh ketinggalan ini - tetapi saya fikir ia berbaloi. Ia adalah kenaikan yang indah dalam landskap yang benar-benar unik dengan bakteria air dan bakteria termophilic dan pokok-pokok hantu pelik.
Berpikir untuk gambar bodoh adalah separuh keseronokan.
  • Selepas Norris kami menuju ke tarikan utama taman, Old Faithful, dan masuk ke Old Faithful Inn yang terkenal. Seperti yang dinyatakan di atas, tempat ini hebat. Salah satu pengalaman hotel terbaik yang pernah ada - ia bukan mewah tingkat Four Seasons, tetapi dari segi keunikan itu tidak dapat ditandingi.
  • Kami membersihkan dan melihat Old Faithful pergi sekali pada sebelah petang. Kemudian kami mendapat minuman dan menetap di lobi Old Faithful Inn di mana mereka bermain muzik secara langsung. Ia adalah masa yang hebat - dan hanya mungkin kerana kami tinggal di sana. Kami makan malam di Snow Lodge, sedikit di belakang Inn.
  • A sekitar 10:30 Saya keluar untuk mengambil pendedahan lama Faithful Lama. Betul ketika saya keluar, saya melihat Old Faithful pergi. Jadi saya menunggu, untuk kitaran 96 minit penuh, untuk letusan seterusnya. Itu bagus kerana memberi saya kesempatan untuk mengambil sekumpulan gambar ujian dan mendapatkan tetapan tepat pada SLR saya. Pada masa yang sama, saya juga melihat Beehive pergi di jauh .. Hanya ada satu lagi lelaki yang cukup gila untuk berada di luar sana - kami berteman. Akhirnya Old Faithful meletus lagi dan saya mendapat tembakan di bawah. Ini salah satu daripada foto terbaik yang pernah saya ambil. Setia Lama di bawah Bima Sakti. Pukulan tunggal. 13 pendedahan kedua. Inilah sebabnya mengapa anda menginap di Old Faithful Inn. Jadi, anda boleh pergi ke luar pada pukul 11:50 malam dan mengambil gambar ini 5 minit dari bilik hotel anda.
Setia Lama Meletus di bawah Bima Sakti

Hari 8: Lebih Lama Setia dan Lembangan Geyser Atas

• Kami bangun dan melihat Old Faithful meletus pada waktu pagi. Berbanding dengan pengalaman malam saya ada ribuan orang di sana walaupun pada pukul 9:30. Selepas sarapan pagi di Snow Lodge, kami memukul pusat pelawat dan melihat apabila ahli geyser utama lain di Lembangan Upper akan pergi dan membuat rancangan di sekitar itu. Bagi kami yang berjalan di Old Faithful, melihatnya pergi dari belakang - kemudian pergi ke Grand Geyser, kemudian ke Daisy Geyser, dan akhirnya ke Riverside Geyser.
  • Pelan itu tidak mengecewakan. Kami mendapat pandangan yang baik dari Old Faithful dari belakang. Ia sebenarnya lebih baik daripada apa yang kita lihat dari amfiteater utama kerana wap tidak menyertakan pandangan. Selepas itu kami berjalan-jalan di sepanjang Lembangan Upper - kira-kira 3 batu.
Setia Lama dari belakang.
  • Semasa berjalan menuju Grand Geyser, kami melihat ia mula meletus dan berlari. Kita perlu melihat letusan penuh 10 minit geyser itu. Selepas itu kami pergi ke Daisy Geyser dan menunggu di sana selama hampir 45 minit - tetingkap letusan datang dan pergi - dan tidak ada yang berlaku. Kami akhirnya berputus asa dan pergi ke Grotto Geyser, yang meletus kemudian, dan akhirnya ke Riverside Geyser. Kami menunggu di sana selama kira-kira 30 minit dan kali ini letusan berlaku tepat pada masanya - dan ia adalah epik super. Riverside melintasi Sungai Firehole dan mencipta pelangi ke arah hujung ekor. Jangan ketinggalan.
Riverside Geyser Erupting
  • Terdapat sesuatu tentang menunggu beberapa lubang rawak di dalam tanah untuk menjejaskan air dan stim yang sangat memuaskan. Ia seperti Alam adalah persembahan untuk kita.
  • Sebagai tambahan kepada geysers, yang merupakan tarikan utama, tidak ada kekurangan ciri geotermal lain di Upper Geyser Basin. Dari hijau yang bertenaga, ke oren neon, hingga biru jernih. Yellowstone adalah salah satu tempat yang baik. Pergi perlahan di sini dan nikmatilah. Berhati-hati.
Warna di Yellowstone
  • Oleh kerana ini malam terakhir kami di taman, kami telah memesan makan malam di Old Faithful Inn (kami membuat tempahan 9 bulan yang lalu). Kami berpakaian dan makan malam yang hebat di ruang makan lama di sana. Perkhidmatan spektakular dan makanan yang baik. Ini adalah bahagian terbaik dalam perjalanan - kami akan menghabiskan sepanjang hari di luar dalam peralatan hiking, tetapi kemudian kembali ke hidangan gourmet.
  • Pada waktu malam, kami tahu bahawa Castle Geyser, yang terletak kira-kira 10 minit berjalan kaki dari hotel akan meletus sekitar pukul 11:30 - jadi saya dan mertua saya berjalan ke sana sekitar 10:30 untuk menyemaknya. Selain daripada seorang jurugambar lain, kami adalah satu-satunya orang di luar sana. Tiada bulan dan Bima Sakti memenuhi langit. Melangkah pada waktu malam adalah separuh pengalaman di Yellowstone. Lakukannya. Jika semua orang menyaksikan langit malam yang tidak tercemar secara kerap saya fikir akan ada sedikit masalah di dunia. Kami menunggu kira-kira 1.5 jam untuk Castle meletus - ia terlambat - hanya meletus ketika kami hendak pergi. Tetapi kami masih menangkapnya. Letusan itu sebenarnya bukanlah tarikan utama - hanya di luar sana di bawah bintang-bintang.
Menunggu Castle Geyser untuk meletus di bawah Bima Sakti

Hari 9: Midway Geyser Basin, Cat Pot, dan kembali ke SLC

• Hari terakhir kami memeriksa dan melanda Midway Geyser Basin di mana Grand Prismatic Spring adalah. Saya ingin memukul kenaikan pendek "tidak rasmi" ini di mana anda boleh melihat pandangan burung-mata di Spring - tetapi taman itu telah ditutup: (Tampaknya terlalu banyak orang menggunakan laluan "tidak rasmi" ini dan menyebabkan masalah hakisan. taman itu menutupnya untuk menjadikannya laluan yang sebenar dengan laluan kereta api dan barang-barang.
  • Sebaliknya kami pergi ke lembangan dan mendapat pemandangan bawah tanah Spring. Yang masih cantik. Satu-satunya masalah adalah bahawa LIMA bas pelancongan yang penuh dengan orang-orang Cina datang pada masa yang sama kami lakukan. Saya tidak tahu tentang anda, tetapi mempunyai 500 orang yang berjalan di sepanjang laluan sempit yang sempit tidak menyenangkan. Kami meneruskan perjalanan dan mendapat beberapa gambar dan keluar dari situ. Saya fikir sesetengah orang hanya mempunyai pengalaman ini di Yellowstone. Nasib baik untuk kita, kerana kita telah memukul semua yang sedikit dari jalan yang dipukul, kita tidak menghadapi ini. Ia benar-benar merosakkan perkara untuk mempunyai terlalu ramai orang di tempat yang sama. Saya datang ke Yellowstone untuk menjauhkan diri dari orang-orang - tidak bertahan di belakang mereka.
Grand Prismatic Spring
  • Selepas Midway Geyser Basin, kami melakukan perjalanan singkat di sepanjang Firehole Drive yang indah - keluar untuk mengambil beberapa gambar. Lawatan memandu bukanlah sama seperti berjalan melalui geysers. Kami melakukan tugas sepintas lalu, kerana kami telah melihat banyak perkara yang lebih baik berjalan di Lembangan Geyser Upper hari sebelumnya.
  • Akhirnya kami memukul Art Pot Paint di mana terdapat banyak periuk lumpur. Kami mendapat video yang baik dari lumpur secara literal mendidih di dalam tanah. Dan kemudian kami telah selesai! Kami mengambil perjalanan terakhir kami dan meninggalkan Yellowstone.
Akhir perjalanan selfie.
  • Kami mempunyai gigitan cepat untuk makan di West Yellowstone, MT dan mengangkutnya kembali ke Salt Lake City - kira-kira 5 jam perjalanan. Kami mengambil makanan Thai di SLC dalam perjalanan ke hotel kami dan menyaksikan perbahasan Presiden pertama semasa makan.

Hari 10: Fly Back

• Keesokan harinya kami bangun, makan sarapan pagi di hotel, menurunkan kereta sewa kami di lapangan terbang, dan terbang ke rumah.

Semua dalam semua, ia adalah perjalanan epik. Saya sangat disyorkan untuk semua orang. Sekiranya kita boleh melakukannya dengan kanak-kanak kecil dan dua orang ibu bapa - siapa sahaja boleh. Kuncinya adalah untuk menempah penginapan lebih awal dan turun jalan sedikit untuk bersenang-senang. Jangan jadi pelancong kereta. Dapatkan kaki anda dan sesungguhnya merasakan tempat itu.